استاندار مازندران بر ایجاد صنایع تبدیلی برای توسعه کشاورری تاکیدکرد و خواستار مشارکت بیشتر جوانان دررونق کسب وکار بومی و محلی شد
کد خبر: ۵۹۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 21 July 2018

به گزارش خبرنگارما ، محمد اسلامی در نخستین جشنواره شیربلال شهرستان سیمرغ ، با تاکید بر اینکه ما در استان باید به داشته های خود افتخار کنیم ، اظهار داشت: در فرهنگ دینی ما ،شکرگزاری نعمات الهی ، سبب افزوده شدن نعمت های خداوندی می شود.

نماینده عالی دولت در استان مازندران تصریح کرد: بنده از تمامی اهالی شهرستان سیمرغ بابت حفظ اراضی کشاورزی شان تشکر می کنم.
رییس شورای اداری استانداری مازندران یاداورشد؛فناوری از ایران به سوی دنیای غرب رفت و آنها با بهره گیری از علم ودانش بومی ما توانستند کشورهایشان را بسازند.
استاندار مازندران با تاکید بر اینکه جشنواره شیربلال زنگ توسعه کشاورزی و شروع فعالیت در شهرستان سیمرغ است ، افزود: ما فراموش کردیم ملت مبتکر و خلاقی هستیم و باید به خویشتن خویش بازگردیم.
نماینده عالی دولت درمازندران اظهار داشت : به منطور پیشرفت کشور باید پیشرفت باید به جوانان کشور اعتماد کنیم واز بهره هوشی انها برای ابادانی کشور استفاده نماییم
استاندار با تاکید بر اینکه با خلاقیت ، زنجیره ارزش به وجود می آید ، افزود: هر شهرستان با یک یا دو محصول کشاورزی می تواند با ایجاد زنجیره ارزش ، تولید را گسترش و آمار اشتغال را افزایش دهد.
اسلامی افزود: صنایع تبدیلی تکمیلی ضرورت توسعه کشاورزی در هر منطقه است .
درادامه فرماندار سیمرغ گفت: بیش از ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان سیمرغ زیر کشت ذرت می باشد.
مجتبی حبیب نژاد در جشنواره شیربلال شهرستان سیمرغ گفت؛ نزدیک ۸ هزار تن بلال هر سال در شهرستان سیمرغ تولید می شود اما هر چند در استان بیشترین ذرت را تولید می کنیم ولی در بحث برند سازی به خوبی عمل نکرده بودیم.
وی برگزاری اینگونه جشنواره ها را در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: برگزاری جشنواره شیرین بلال اتفاق خوبی برای رونق اقتصادی کشاورزان این شهرستان می باشد.
حبیب نژاد افزود: بیش از ۹۸ درصد فعالیت مردم سیمرغ مرتبط به کشاورزی است و این شهرستان در زمینه تولید محصولاتی مانند ذرت ، کیوی و توت فرنگی حرف های بسیاری برای گفتن دارد.
فرماندار سیمرغ تصریح کرد: عدم وجود صنایع تبدیلی در شهرستان یکی از معضلات اصلی کشاورزان سیمرغی است که در همین راستا ، پیگیر جذب سرمایه گذار برای این امر هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار