مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: برای احیا و مرمت قنوات موجود در این شهرستان 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا یک بار برای همیشه این مشکل در قوچان رفع شود.
کد خبر: ۵۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲ 04 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی علی یگانه‌مقدم در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: چالش جدی در زمینه آب وجود دارد و باید در زمینه مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

وی حمایت از سیستم‌های نوین آبیاری را جزء سیاست‌های جدی جهاد کشاورزی دانست و افزود: 85 درصد هزینه‌های اجرای آبیاری تحت فشار توسط جهاد کشاورزی تقبل شده و 15 درصد آورده افراد است که هم‌اکنون 6 هزار هکتار از مزارع و باغات واجد شرایط قوچان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار دارند.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان با یادآوری این موضوع که اعتبارات اختصاص یافته به قنوات قطره‌چکانی بوده و این سبک اعتبارات برای تقاضاهای زیاد کفایت نمی‌کند، تأکید کرد: برای احیاء و مرمت قنوات موجود در این شهرستان 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا یک بار برای همیشه این مشکل در قوچان رفع شود.

وی یادآور شد: مرکز تولید در روستاها قرار داشته و باید آنها را به منظور کمتر شدن بزه‌های اجتماعی موجود در سطح شهرها توسعه داد تا با ایجاد درآمد در روستاها حاشیه‌نشینی شهرها کمتر و مهاجرت معکوس رخ دهد.

یگانه‌مقدم با اشاره به این مطلب که 500 استخر برای مزارع کشاورزی قوچان نیاز است، تصریح کرد: یکی از کارهای دیگر برای بالابردن راندمان آبیاری تجمیع اراضی و منابع آبی بوده که این موضوع برای نخستین‌بار با اعتبار 850 میلیون تومانی در سطح 160 هکتار از اراضی روستای مقصودآباد این شهرستان به انجام رسیده است.

وی با تأکید بر این مطلب که حوزه جهاد کشاورزی نیازمند اختصاص اعتبارات ماده 180 است، بیان کرد: کانال‌کشی می‌تواند به تقویت آب‌های زیرزمینی کمک کند و طی سال‌های اخیر 93 کیلومتر لوله برای کانال‌های مکانیزه انتقال آب توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان با اشاره به این موضوع که در دو سال اخیر 5 میلیارد تومان در حوزه مکانیزاسیون جذب شده، اعلام کرد: تقاضا در بخش ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی باید مطابق با نیازهای موجود در این حوزه باشد و هیچ محدودیتی برای جذب اعتبار خرید ماشین‌آلات کشاورزی بر مبنای نیاز موجود در بخش کشاورزی وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار