رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش:
رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش ضمن انتقاد از عملکرد منابع طبیعی در احیای اراضی منطقه فتح المبین شوش گفت: منابع طبیعی با جلوگیری از احیای اراضی این بخش در توسعه کانون‌های ریزگرد مشارکت دارد.
کد خبر: ۵۷۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 28 February 2018

سید حکیم موسوی اظهار کرد: یکی از فرصت‌های بی‌بدیل در حوزه امنیت، ایجاد اشتغال است در شهرستان شوش که قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود احیای اراضی یکی از مهم‌ترین فرصت‌های اشتغال‌زایی است.

وی ادامه داد: برخی از اراضی بخش فتح المبین شهرستان شوش در ایام جنگ و مهاجرت ساکنان با استناد به درج آگهی در روزنامه به تملک منابع طبیعی در آمد و عملاً از صاحبان این اراضی خلع ید شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش خواستار تعیین تکلیف و رسیدگی به درخواست مردم در بازپس‌گیری زمین‌ها شد و افزود: برای احیای این اراضی تاکنون اقدامی صورت نگرفته و برای برخی دیگر از این اراضی قراردادهایی با اهالی جهت کشاورزی منعقد شده است.

وی افزود: با اجرای طرح‌ها و انعقاد قرارداد برخی از این اراضی احیا شد که پس از احیا اراضی قراردادها از سوی اداره منابع طبیعی یک‌طرفه فسخ و از مردم گرفته شد.

سید حکیم موسوی با اشاره به مشکلات اشتغال و دیگر مشکلات اجتماعی در منطقه اظهار کرد: این اراضی در حال حاضر بدون برنامه رهاشده و به یکی از کانون‌های مهم ریز گرد و دیگر مشکلات زیست‌محیطی تبدیل‌شده است.

وی به مراجعات مکرر ساکنان و متقاضیان به ادارات شهرستان شوش اشاره کرد و گفت: در جهت واگذاری این اراضی و یا احیای زمین در قالب طرح‌های مشارکت مردمی با محدودیت‌های اداری از سوی مسئولین امر مواجه شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان، خواستار ایجاد راهکار حل مشکلات مردم منطقه شد و افزود: در استان ایلام و مجاورت این زمین‌ها توسط منابع طبیعی به صاحبان و مالکان بازپس داده‌ شدند.

 

منبع: فارس

برچسب ها: کانون ریزگردها
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار