حضور حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد آغازی بود بر دعوت از بزرگان توسط شهرداری به مشهد تا تعاریف ویژه دکتر حداد عادل و وزیر کشور در وصف شهردار مشهد اصلی‌ترین اخبار سایت روابط عمومی شهرداری مشهد باشد و انگار این بار نوبت لاریجانی شده است.
کد خبر: ۵۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۳ 04 July 2015
لاریجانی چه تعریف‌هایی خواهد کرد از شهردار مشهد؟!

به گزارش تابناک خراسان رضوی، چندیست پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد بیشتر به عنوان سایتی جلوه می‌کند که انگار قرار است سخنان شهردار مشهد و تعریف و تمجیدهای ویژه از وی را به صورت ویژه بازنشر دهد که این رویکرد حتی در انتخاب تیترها و عناوین برگزیده از بلندپایگان امین نظام نیز به چشم می آید و حتما خدمت به شهردار و خادمان مدیریت شهری محسوب نمی‌شود.
ضمن اینکه دعوت از چهره های مختلف به مناسبت‌های مختلف سوژه مطلبی از سایت خبر 8 شده است که قبل از بازنشر آن ، بازخوانی برخی از تمجیدهای ویژه منتخب،خالی از لطف نیست :

 ستودن رشد بودجه

« حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد در مراسم افتتاحیه دو پروژه عمرانی فاز دوم بلوار نماز و مسجد حسینیه یزدی‌آبادی، گفت: رشد 30 درصدی بودجه شهرداری مشهد آن هم در زمانی که با کاهش 60 درصدی قیمت نفت که تاثیر زیادی بر جنبه های مختلف اقتصادی دارد، امری ستودنی است...
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد افزود : امروز کسانی که شهر را مدیریت می‌کنند در گذشته دفاع مقدس را مدیریت می‌کردند و اکنون با کوله‌باری از تجربه سکان‌دار شهر هستند که نتیجه آن همدلی و همزبانی شورا و شهرداری با مردم است.
..»

انتخاب مرتضوی اقدام هوشمندانه شورای شهر مشهد بود

همچنین به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، غلامعلی حدادعادل [ که سایت شهرداری مدام تاکید دارد تا از عنوان مشاور عالی رهبری برای ایشان که عناوین بااهمیت دیگری نیز دارد استفاده نماید ] در حاشیه افتتاح پارک قائم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح چند پروژه شهری در شهر مشهد هستیم که این پروژه‌ها در مناطق کم‌برخوردار به بهره‌برداری رسیده که بسیار ارزشمند است.
وی افزود: جهت‌گیری شورای اسلامی شهر و همچنین شهرداری مشهد به سمت حاشیه شهر جای تقدیر دارد و شهر مشهد امروز در بسیاری از مسائل همچون فرهنگی و معنوی در بین دیگر شهرهای کشور نمونه است...
مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه انتخاب سید صولت مرتضوی به عنوان شهردار مشهد انتخاب هوشمندانه شورای چهارم بود، گفت: حسن این انتخاب امروز به روشنی در شهر مشهد دیده می‌شود.
حدادعادل اظهار کرد: شهرداری، شورای اسلامی شهر، مسوولان استانی و نمایندگان شهر مشهد دست به دست همه داده و به صورت عملی همدلی و همزبانی را نشان داده‌اند.
دولت یازدهم توفیق حضور مرتضوی را نداشت
وی با اشاره به سید صولت مرتضوی شهردار مشهد بیان داشت: جناب مرتضوی در دولت گذشته در وزارت کشور مشغول به کار بوده و کاملا با کار شوراها و شهرداری‌ها آشنا است و به نظر من دولت جدید توفیق حضور ایشان را در در دولت خود نداشت و البته ما نیز به دنبال حضور جناب مرتضوی در تهران بودیم که شورای اسلامی شهر مشهد با هوشمندی خود و با سرعت ایشان را به عنوان شهردار مشهد انتخاب کردند.
حدادعادل ادامه داد: شورای اسلامی شهر مشهد کسی را که تجربه در حد معاون وزیر کشور را داشت را به عنوان شهردار کلانشهری همچون مشهد انتخاب کردند که حسن این انتخاب امروز به روشنی دیده می‌شود...


لاریجانی چه تعریف‌هایی خواهد کرد از شهردار مشهد؟!

خبر یکماهه وزیر کشور

همچنین همزمان با تعاریف جناب حدادعادل از شهردار مشهد که جزو چند خبر اصلی بالای سایت شهرداری است ، جالب است که این روزها - یعنی دقیقا از یکماه پیش ۱۳۹۴/۰۳/۱۲ تا کنون - تعاریف ویژه جناب وزیر کشور از شهردار مشهد نیز همچنان در صدر اخبار و یکی از اصلی ترین مطالب پورتال اطلاع رسانی شهرداری مشهد را به خود اختصاص می‌دهد و انگار این خبر با تیترهای متملقانه روابط عمومی، قرار نیست هیچوقت قدیمی بشود و نه یک ماه که تا سالها تازه است انگار !
بخشی از این خبر را بخوانیم که خود به خوبی گواه و گویای علت تاکید روابط عمومی شهرداری بر حفظ این خبر بر پیشانی سایت است :

از امضای حکم مرتضوی به عنوان شهردار مشهد ذره‌ای پشیمان نیستم

« وزیر کشور گفت: در زمانی که شورای چهارم شهر مشهد اقدام به انتخاب سید صولت مرتضوی به عنوان شهردار مشهد کرد عده‌ای قصد حاشیه‌سازی داشتند و وی را سیاسی و کار نابلد خواندند ولی با توجه به شناخت بنده نسبت به وی و تجربه بالا حکم شهردار مشهد را به راحتی و با فراغ بال امضا کردم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط 3 قطارشهری مشهد در محل میدان فردوسی افزود: خیلی‌ها گفتند که مرتضوی رشته الهیات خوانده است پس وی نباید شهردار مشهد باشد ولی ظاهرا آنها با وظایف شهرداری‌ها آشنا نبودند چرا که بخش عمده‌ای از وظایف شهرداری‌ها فرهنگی و اجتماعی است و بخشی از آن را فنی و عمران تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: با خاطری جمع و فکری آزاد حکم سید صولت مرتضوی را برای مسند شهرداری مشهد به امضا رساندیم و هم‌اکنون نیز با افتخار اعلام می‌کنم از امضا کردن این حکم ذره‌ای پشیمان نیستم به طوری که به خوبی توانسته است فعالیت‌های مطلوبی در شهر مشهد انجام دهد و این کلانشهر را اداره کند...»

اشخاص بزرگ برای پروژه های کوچک

از سوی دیگر این گزارش حاکیست؛ چندصباحی است که شهرداری مشهد برای افتتاح پروژه های کوچک که در دوره های قبلی سابقه نداشته است شخصیتهای سیاسی را دعوت کند از شخصیتهای سیاسی دعوت بعمل می آورد.

بعنوان مثال برای افتتاح مسجد یزدی آبادی ها که مابه ازای مسجدی که قبلاً در توحید1 تخریب شده بود و مدیریت پروژه میدان‌شهدا در دوره مهندس بنی هاشمی و مهندس پژمان آن را ساخت افتتاح پر آب و تابی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی برگزار گردید و سیدصولت مرتضوی دوشادوش نائب رئیس مجلس شورای اسلامی مسجدی را افتتاح کرد که مهندس پژمان آن را کلنگ زده بود.

همچنین هفته پیش نیز برای افتتاح 4پروژه شهری در منطقه 7 شهرداری ، دکترغلامعلی حداد عادل نماینده تهران دعوت شد.

حال نیز قرار است ساختمان تالار شورای شهر که در زمان بنی هاشمی شهردار اسبق در پروژه میدان‌شهدا شروع شده بود و روند ساختش در دوره پژمان طی شده بود و پیش از ماه رمضان نیز یک بار افتتاح شده بود با حضور دکتر علی لاریجانی افتتاح شود.

اوّلین افتتاحیه تالار شورای شهر در تاریخ 94/3/12 با برگزاری جلسه علنی در این تالار با برگزاری جلسه هفتادویکم شورای چهارم مشهد انجام شد و هفته بعدش نیز جلسه هفتادودو نیز در این تالار جدید برگزار شد، ولی شهرداری مشهد بعد از دو افتتاح فوق که با فضاسازی رسانه ای خاص و مطلوبش انجام گردید در نظر دارد در ادامه سلسله افتتاح های سیاسی‌اش این تالار را با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای بار دوّم افتتاح کند.








گفتنی است حجم بالای خدمات و اهتمام ارزشمند شهردار و مجموعه شهرداری و شورای اسلامی اصولگرای شهر مشهد بر هیچکس پوشیده نیست اما به نظر می رسد برخی رویکردهای تبلیغی نامتناسب و عدم بهره مندی از مشاوران متخصص و مشفق غیر متملق رسانه ای و تبلیغی، برخی اقدامات روابط عمومی شهرداری را به ضدتبلیغ و گاه تخریب خادمان شهری تبدیل نموده است چرا که در روزنامه نگاری توسعه به جای تاکید بر افراد، فرآیندها را مورد تاکید قرار می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهرداری چی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
با سلام و تشکر از گزارش خوب تان، یه خواهشی لطفا به یکی از مشاوران شهردار مشهد که نقش مشایی در دولت دهم را در مدیریت مرتضوی ایفا می کند، بیشتر بپردازید/ ایشان یکی از محدود افرادی است که نه تنها کاری برای شهر نمی کند بلکه جزء ضرر و حاشیه برای شهر و مدیران شهری چیز دیگری ندارد.
مثالش همان گندی که در چند روز اخیر زده بود و کارکنان شهرداری رو مجبور کرده بود که در تفسیر قرآن امام جمعه شرکت کنند که در نهایت صدای امام جمعه نیز در آمد.
یکی از کارهای دیگر ایشان که مخالف با شعار همدلی و همزمانی دولت و ملت و باعث اختلاف بین شهرداری و دولت می شود و موجب کندی مشارکت دولت در شهر مشهد می شود، این است که ایشان در هر مناسبت به روابط عمومی دستور داده که پارچه بزرگی تهیه شود و سایز آن به گونه ای باشد که جلوی عکس حسن روحانی رو در سردرب شهرداری بگیرد. زیرا یکبار ایشان آمد عکس رو برداره که با هجمه شورا مواجه شد اما الان تنها راه برای ایشان همین است که در مناسبت های مختلف به ویژه در ماه رمضان با پارچه بزرگ جلوی عکس ایشان پوشیده شود. این موضوع کاملا موثق است و می توانید تحقیق کنید.
یک مشهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
فقط بادیدی نقادی وفارغ ازحب وبغض،وفقط در منطقه 12شهرداری مشهد ،بررسی کنیدتاببینید چه کارهای خلافی برای صدورمجوز برای تراکم فروشی،ردوبدل شده ومیشود.درحال حاضر ودردفاتر خدمات شهری وبصورت کاملا علنی،از20 تا40میلیون میگیرندوباهمکاری برادران شهرداری،مشکل شماراحل میکنند.(رئیس شورای شهر،بصورت تلفنی ،قریب به همین مضمون را به بنده گفتند).حال شما درموردشهردار محترم مشهد،قضاوت بفرمائید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار