مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: پوشش لازم برای حمایت اجتماعی از بافت تاریخی و بناها و اماکن تاریخی نداریم.
کد خبر: ۵۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵ 02 July 2015
تابناک بوشهر: محمدابراهیم فروزانی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت عمارت تاریخی ملک اظهار کرد: وضعیت اجتماعی بافت تاریخی بوشهر مطلوب نیست و بهبود این وضعیت نیازمند حمایت‎های خیرین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه وضعیت اکثر ابنیه‌های تاریخی از جمله عمارت ملک به همین شکل است، اضافه کرد: بنای عمارت تاریخی ملک به محلی برای زندگی و اسکان شمار زیادی از افراد بی‌خانمان و حتی خلافکار تبدیل‌شده است و به‌رغم اقدامات انجام‌ شده تعداد خانوارهای ساکن در این عمارت در چند سال اخیر نه‌ تنها کاهش نیافته بلکه بیش از دو برابر شده است.

فروزانی یادآور شد: عمارت ملک به منازل مسکونی غیرمجاز کوچک تقسیم‌ شده است که شناسایی و پلاک گذاری آن‌ها به‌ منظور ساماندهی و انتقال ساکنان به خارج از عمارت انجام‌ شده است.

وی یادآور شد: عمارت ملک یکی از بناهای شاخص در بین اماکن تاریخی بوشهر است و باید هویت فرهنگی و تاریخی این بنا احیا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در زمینهٔ ساماندهی عمارت ملک فقط بحث فیزیکی مطرح نیست و آنچه برای ما بیشتر اهمیت دارد جنبه اجتماعی و فرهنگی عمارت است.

فروزانی ادامه داد: هدف ما از ساماندهی عمارت ملک فقط خروج ساکنان نیست و اینکه فقط تغییر جغرافیایی داشته باشیم بلکه اگر نمی‌توانیم مشکلات زندگی ساکنان عمارت ملک را کاهش دهیم حداقل فضایی بانشاط  برای آن‌ها فراهم کنیم و اولویت ما کاهش موانع است.

وی با اشاره به مرمت عمارت ملک گفت: اگر عمارت ملک مرمت شود اما بدون فعالیت‎های فرهنگی، تفریحی و سرگرمی با حفظ تنوع‌های موردنظر رها شود، رو به‌ زوال می‎رود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار