امسال بی‌تردید برای تئاتر مشهد، سالی پربار و پررونق بوده است؛ از اجراهای عمومی پرتعداد نمایش‌ها که در برخی روزها ١٢ اجرای هم‌ زمان را شاهد بودیم بگیرید تا آمار فروش خیره‌کننده برخی نمایش‌ها که نشان از رشد تئاتر شهرمان و استقبال مردم از این هنر داشت.
کد خبر: ۵۵۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 30 January 2018

به گزارش تابناک : گل سر سبد این اتفاقات اما بی‌تردید حضور ١٠ نمایش از مشهد در بخش‌های مختلف سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بود. نمایش‌های «شنا در آتش»، «پیانیستولوژی»، «سندرم پای بی‌قرار»، «نسخه آزمایشی»، «اتاق ورونیکا»، «حذفیات» و «سورنا» و نمایش‌های خیابانی «مرگ»، «نادیدنی» و «بوکس» آثاری بودند که به نمایندگی از شهر ما در این رویداد بین‌المللی حضور یافتند. اتفاقات خوش ولی به اینجا ختم نمی شد.

١٠ نمایش، ٨ نامزد

پیش از ظهر روز گذشته اسامی نامزدهای بخش‌های مختلف سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد و طبق اعلام هیئت داوران این جشنواره، نمایندگان تئاتر استان ما در موارد زیر نامزد کسب جایزه شدند:

مسابقه ایران «الف»

رضا صابری، نامزد بهترین طراحی صحنه براى نمایش «شنا در آتش»

مسابقه ایران «ب»

محمد نیازی، نامزد بهترین کارگردانى براى نمایش «پیانیستولوژی»

مهسا غفوریان، نامزد بهترین بازیگرى زن براى نمایش «پیانیستولوژی»

میلاد قنبری، نامزد بهترین آهنگ‌سازی براى نمایش «پیانیستولوژی»

شهاب افتخاری، نامزد بهترین طراحى صحنه براى نمایش «پیانیستولوژی»

مسابقه بین‌الملل

مهدی ضیاچمنی، نامزد بهترین نویسندگى براى نمایش «حذفیات»

مهسا غفوریان، نامزد بهترین بازیگری زن براى نمایش «حذفیات»

مسابقه خیابانی

محمود فلاحی و مصطفی داوطلب، نامزد بهترین فضاسازی براى نمایش «بوکس»

هشت نامزد در بخش‌های مختلف جشنواره‌ای که حتی نامزد شدن در آن می‌تواند امتیاز ویژه‌ای باشد، نشان از قدرت تئاتر مشهد داشت. هنرمندان شهرمان اما به این مقدار راضی نبودند. شامگاه دوشنبه هنوز خبرهای خوش دیگری در راه داشت.

کام شیرین تئاتر مشهد

در مراسم اختتامیه، تئاتر مشهد درخشید، درخششی که نشان داد ادعای شایستگی اهالی این هنر در شهرمان، ادعایی گزاف نیست. از میان هشت نامزد نمایش‌های مشهدی، پنج نفر موفق به کسب جایزه شدند.

میلاد قنبری، آهنگ‌ساز نمایش «پیانیستولوژی»، تندیس برترین آهنگ‌سازی را از سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش مسابقه ایران کسب کرد. بعد از او، شهاب افتخاری، طراح صحنه‌ همین نمایش، تندیس برترین طراحی صحنه را به دست آورد. در ادامه، مهسا غفوریان موفق شد عنوان تقدیر بهترین بازیگر زن جشنواره را به دست آورد و مهدی ضیاچمنی نیز تندیس بهترین نویسندگی بخش بین‌الملل را از آن خود کرد. محمدحسن نیازی نیز موفق به کسب عنوان تقدیر بهترین کارگردانی شد. تئاتر موزیکال «پیانیستولوژی» هم توانست با کسب چهار جایزه، عنوان اثر برگزیده مسابقه ایران سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را از آن خود کند تا کام اهالی تئاتر مشهد بیش‌ازپیش از این‌همه افتخار و بزرگی شیرین شود. تئاتر شهرمان شبی درخشان را پشت سر گذاشت و حالا چشم‌انتظار روزهای درخشانی است که پیش رو خواهد داشت.

 

 

 

منبع : شهرآرا آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار