عضو فراکسیون گردشگری و تاریخ مجلس گفت: ارزان‌کردن سفرها به اقتصاد گردشگری ضربه می‌زند چرا که باید این هزینه از بیت‌المال پرداخت شود.
کد خبر: ۵۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹ 01 July 2015
کارن خانلری  با بیان اینکه متأسفانه سفر ارزان به مدلی که در کشورمان دیدیم نه تنها به اقتصاد گردشگری کمکی نمی‌کند بلکه آن را تخریب می‌کند اظهار داشت:‌ به هر حال هزینه واقعی برای ارزان‌کردن سفرها در کشور وجود دارد و حال سئوال اینجاست که این هزینه را باید چه کسی بپردازد و از کجا باید سوبسید بگیرد؟

وی با بیان اینکه این هزینه‌ها روی اقتصاد گردشگری اثر منفی می گذارد تصریح کرد: البته در ابتدا این اقتصاد را مقداری رونق می‌دهد اما بالاخره باید این هزینه‌ها و بودجه از بیت‌المال مصرف شود که این درست نیست؛ هدف ما این نیست مردم به هر قیمتی سفر بروند و جاهای دیدنی ما را بشناسند.

عضو کمیسیون گردشگری و تاریخی مجلس با بیان اینکه موضع ایرانگردی و جهانگردی هم شناسایی موارد مختلف است و هم موضوع اقتصادی آن است ادامه داد: تعداد توریست‌های خارجی ما کم شده است و این در حالی است که تعداد توریست‌های خارجی کشور همسایه مانند ترکیه به گونه‌ای است که این کشور قسمت مهمی از بودجه خود را از طریق گردشگری تامین می‌کند.

خانلری گفت: ما در کشورمان این اتفاق مهم و مبارک را نداریم و حال اگر موضوع گردشگری داخلی را روی سفرهای ارزان قیمت ببریم باید در نظر داشته باشیم که  واقعاً به هیچ عنوان به اقتصاد کمکی نمی‌شود و بدتر تخریب می‌کنیم؛ لذا ایده‌ال این است هزینه یک سفر ایرانگردی داخل معادل هزینه ایرانگردی توسط یک خارجی باشد.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم ایرانگردی داخلی را به حساب بیت‌المال ترویج دهیم اضافه کرد: کشوری مانند امارات که هیچ جاذبه  توریستی غیر از ساختمان‌های عجیب و غریب ندارد اما از نظر سرانه گردشگری از ماکه جاذبه‌های فراوانی در کشور داریم جلوترند و این مایه تأسف است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار