معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۸۰۰ معلم تربیت بدنی در مدارس استان خراسان رضوی کمبود داریم.
کد خبر: ۵۴۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 03 January 2018

به گزارش تابناک : جواد پورجاهد اظهار داشت: فضای سرپوشیده استان خراسان رضوی با احتساب فضاهای نیمه تمام به ازای هر دانش آموز 13.9 صدم مترمربع است.

وی با اشاره به این که رقم فوق در سطح کشور برابر با 17 صدم متر مربع است ادامه داد: فضای سرپوشیده استان بدون احتساب فضاهای نیمه تمام برابر با 13 صدم متر مربع است و در حال حاضر، 26 استخر و 34 سالن ورزشی نیمه تمام داریم که زمان اتمام آن بسته به تخصیص اعتبارات دارد.

پورجاهد عنوان کرد: برای رسیدن به میانگین کشوری نیاز داریم تا 50 فضای ورزشی ایجاد کنیم و برآورد هزینه‌ای اتمام فضاهای سرپوشیده ورزشی استان برابر با 80 میلیارد تومان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن اشاره به وجود معضل کمبود نیرو در بخش تربیت بدنی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر 800 معلم درس تربیت بدنی در مدارس کمبود نیرو داریم تا بتوانیم تمام پایه‌های تحصیلی را پوشش دهیم و این در حالی است که سال آینده مقطع دوازدهم به پایه‌های آموزشی استان افزوده می‌شود و این معضل جدی‌تر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که دانشگاه فرهنگیان تا چه میزان کمبود نیروی تربیت بدنی را در بدنه آموزش و پرورش استان جبران کرده افزود: متاسفانه دانشگاه فرهنگیان باید در سال جاری 48 نیرو به آموزش وپرورش اختصاص می‌داد که به رقم 16 تقلیل یافت.

پورجاهد در زمینه اقدامات انجام شده به منظور رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در بخش تربیت بدنی خاطرنشان کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت بدنی برای دبیران و مدیران ابتدایی در راستای کاهش کمبود نیروی تربیت بدنی در مدارس اقدام شده، تعداد دوره‌ها و افراد تحت پوشش طبق سهمیه‌های منطقه‌ای و اعتبارات وزارت خانه متغیر است.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار