کد خبر: ۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰ 16 February 2015
معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز گفت: میزان پیشرفت طرح جامع گردشگری استان مشخص نیست.
احمد ترکاشوند، اظهار کرد: تدوین طرح جامع گردشگری به دقت و توجه زیادی نیاز دارد؛ چراکه همه ظرفیت‌ها و داشته‌های گردشگری استان باید با تمام جزئیات در این طرح لحاظ شود .
وی خاطرنشان کرد: تدوین این طرح به طور عملی از اوایل امسال آغاز شده و فاز اول آن که جمع‌آوری و تحریر اطلاعات است، به پایان رسیده است.
ترکاشوند افزود: تدوین این طرح به تامین منابع مالی نیاز دارد و متاسفانه تا کنون این منابع تامین نشده و این طرح در بن بست مالی گرفتار آمده است .
وی ادامه داد: همین مشکلات مالی باعث شده تعیین ددقیق میزان پیشرفت این طرح امکان‌پذیر نباشد و تدوین آن به کندی پیش برود.
به گزارش ایسنا این مسئول اضافه کرد: استانداری البرز قول‌های برای تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای تدوین این طرح داده است که امیدواریم تا پایان سال بخشی ازآن اجرایی شود .
ترکاشوند دربخش دیگری از صحبت‌های خود به ظرفیت استان البرز برای توسعه گردشگری آبی اشاره کرد و گفت: سدهای استان پتانسیل مناسبی برای جذب توریست دارند و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه صنعت گردشگری استان استفاده کرد.
معاون گردشگری میراث فرهنگی استان ابراز کرد: برخی از مسوولان عقیده دارند به دلیل این که بخشی از آب شرب مردم تهران و البرز از این سدها تامین می‌شود توسعه گردشگری آبی درمحدوده این سدها باعث آلودگی آبی و به خطرافتادن سلامت مردم خواهد شد .
وی تصریح کرد: میراث فرهنگی استان با این نگاه همسو نیست؛ چراکه می توان با رعایت کامل موازین بهداشتی و با استفاده از طرح‌های نوین گردشگری درصد این احتمال را به صفر رساند .
وی در پایان گفت: گردشگری آبی، صنعتی آلاینده نیست و با مدیریت می توان به یکی از منابع اقتصادی استان تبدیل شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار