سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: شفاف‌سازی اقدامات صندوق ذخیره فرهنگیان در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۵۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 29 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید حسین مجتبوی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: دانشگاه‌های فرهنگیان بهترین ظرفیت جهت ترویج دیدگاه‌های عالی مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی هستند و باید بستر مناسب برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در دل این مراکز علمی فراهم شود.

وی ترویج افکار اقتصاد گرایانه را یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: تجلی افکار اقتصادگرایانه با رویکرد اقتصاد مقاومتی در جامعه یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش است که دانشگاه های فرهنگیان و مدارس باید برای ورود به این حوزه فکری و اقتصادی بسیج شوند.

سرپرست دانشگاه‌های فرهنگیان خراسان رضوی تدوین برنامه‌های عملیاتی اقتصادی را یکی از راهکارهای رشد اقتصاد در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند به عنوان دستگاه متولی اقتصاد مقاومتی وارد جامعه شود و برنامه‌های عملیاتی ویژه‌ای نظیر راه‌های توسعه مشارکت‌های خصوصی در آموزش و پرورش را در نظر بگیرد.

مجتبوی فرصت‌های اقتصادی آموزش و پرورش را بهترین بستر رشد فعالیت‌های مالی دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش دارای فرصت‌های اقتصادی بی شماری است که باید راهکارهای فرصت سازی در اقتصاد نظام تعلیم و تربیت در چهارچوب مبانی اقتصاد مقاومتی تدوین شده و سبب ارتقای فعالیت‌های مالی شود تا بتواند اثربخشی خود را به جامعه نشان دهد.

وی نزدیکی دیدگاه‌های اقتصاد مقاومتی با رویکردهای آموزش و پرورش را یکی از راه‌های رشد اقتصاد دانست و خاطرنشان کرد: باید دیدگاه‌های اقتصاد مقاومتی و نظام تعلیم و تربیت به یکدیگر نزدیک شده تا تحکیم بنیان‌های اقتصادی آموزش و پرورش رخ دهد و مراکز درآمدزای فرهنگیان افزایش یابد.

سرپرست دانشگاه‌های فرهنگیان خراسان رضوی شفاف سازی فعالیت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان را یکی از راه‌های توسعه مشارکت اقتصادی در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: عملکردهای نه چندان موفق صندوق ذخیره در گذشته ایجاد ذهنیت منفی در معلمان نسبت به انجام فعالیت‌های اقتصادی شده است که شفاف‌سازی فعالیت‌های گسترده و سودآور کنونی صندوق می‌تواند سبب توسعه مشارکت فرهنگیان شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار