ابراهیم نصری در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته حمل ونقل ،‌رانندگان و راهداری درجمع خبرنگاران افزود: از مجموع 32 هزار و 911 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای این استان، 27 هزار و 482 دستگاه مربوط به ناوگان باری است که 77 درصد از کل ناوگان فرسوده استان را تشکیل داده است.
کد خبر: ۵۴۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 26 December 2017

به گزارش تابناک : ابراهیم نصری در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته حمل ونقل ،‌رانندگان و راهداری درجمع خبرنگاران افزود: از مجموع 32 هزار و 911 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای این استان، 27 هزار و 482 دستگاه مربوط به ناوگان باری است که 77 درصد از کل ناوگان فرسوده استان را تشکیل داده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 530 دستگاه از ناوگان حمل ونقل کالا و مسافر استان نوسازی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 96 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین در این مدت 12 هزار و 159 دستگاه وسیله نقلیه فرسوده این ناوگان اعم از شخصی، عمومی و دولتی از رده خارج شده است نصری بودجه ابلاغی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در سال جاری را هزار و 780 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با وجود تخصیص حدود400 میلیارد ریالی این بودجه، ایمن سازی جاده های استان در اولویت کاری این اداره کل بوده است.

وی افزود: براساس برآوردها، حذف 60 نقطه پر تصادف جاده‌ای خراسان‌رضوی نیازمند اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی است و امسال در عین بی پولی حدود 750 کیلومتر روکش آسفالت در جاده های استان انجام داده ایم . مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اظهار کرد: هزینه نگهداری راهها بر اساس شاخص های فنی معادل چهار درصد ارزش راههاست که این رقم در راههای استان معادل3400 میلیارد ریال در سال است.

وی گفت: جابجایی مسافر به وسیله ناوگان حمل و نقل جاده ای استان در هشت ماه امسال 13 میلیون و 689 هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک درصد کاهش داشته است.

نصری افزود: این کاهش نشان از افزایش جابجایی مسافر با خودرو های شخصی است. وی اظهار کرد: در مجموعه حمل و نقل جاده ای استان 55 هزار و 434 نفر اشتغال مستقیم دارند و در سال جاری اشتغال جدید برای سه هزار و 974 نفر برنامه ریزی شده که تاکنون 2 هزار و 758 نفر در این حوزه مشغول کار شده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: 40 درصد آسفالت جاده های استان نیازمند ترمیم و روکش جدید است اما به دلیل کمبود منابع، سالانه حدود یک سوم آنها ترمیم یا روکش می شود.

نصری ادامه داد: برای انجام آسفالت های حفاظتی، روشهای جدید و دانش بنیان از جمله استفاده از قیرهای پلیمری در دستور کار قرار دارد و هم اکنون چند کیلومتر از جاده سرخس با استفاده از این روش روکش شده است. وی افزود: در این روش نوین عمر آسفالت چند برابر روشهای قدیمی است

 

 

 

 

منبع : تین نیوز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار