معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به پیشرو بودن خراسان رضوی در ایجاد موقوفات جدید گفت: وقف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، وقف در امر به معروف ونهی از منکر و وقف های قرآنی در سال های اخیر گسترش یافته‌ است.
کد خبر: ۵۳۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 13 December 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ظهر اامروز در همایش طرح وقف مشارکتی قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان که  درجوار بارگاه مطهر امامزادگان یاسر و ناصر(ع) برگزارشد گفت: در موضوعات فرهنگ ایثار و شهادت، امربه معروف ونهی از منکر خراسان رضوی پیشرو در ایجاد موقوفات جدید است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به پیشرو بودن خراسان رضوی در ایجاد موقوفات جدید گفت: وقف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، وقف در امر به معروف ونهی از منکر و وقف های قرآنی  در سال های اخیر گسترش یافته‌است.

حجت الاسلام ایزدی با بیان اینکه گاهی با یک فکر پایه گذار یک سنت پا برجا می شویم، افزود:  وقف مشارکتی یکی از همین سنت های خوب است.

وی با  اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در  زمینه وقف های مشارکتی، بیان کرد: پاداش وارزش کسانی که در زمینه وقف‌های مشارکتی کارهایی را انجام می دهند کمتر از خود واقف نیست، چرا که با این عمل پرونده‌اش باز و ادامه دار است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: فعالیت های قرآنی شامل مسابقات قرآنی و تربیت حافظان قرآن کریم ، مدیریت بقاع متبرکه امامزادگان و موقوفات سه ماموریت مهم اداره کل اوقات و امور خیریه است.

وی افزود: این مرکز برای اولین بار در خراسان رضوی ایجاد شد و این استان به عنوان الگویی در حوزه مسایل وقف در سطح کشور مطرح است.

حجت الاسلام ایزدی با تأکید بر ایجاد وقف‌های قرآنی،  گفت: امروزه وقف برای عزاداری‌ها بسیار مورد توجه مردم است، و وقف های قرآنی هنوز در جامعه نهادینه نشده ، باید امروزه هر خانواده‌ مبلغی را به عنوان وقف قرآنی در نظر بگیرد، همان طور که برای اینترنت خود این هزینه را صرف می کند.

وی با بیان اینکه باید برای ایجاد موقوفات قرآنی مثل عزاداری‌ها کار شود و برنامه‌ریزی های خاصی صورت بگیرد تصریح کرد: در همین راستا تفاهم نامه‌ای در موضوعات فرهنگی و قرآنی با اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی امضا و در خصوص وقف مشارکتی انجمن یاوران ایثار و شهادت، انجمن یاوران قرآن وعترت نماز را در استان راه اندازی کرده‌ایم،






منبع : طرقبه نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار