فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از پنج استان برتر در زمینه مبارزه و کشف مواد مخدر است.
کد خبر: ۵۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷ 28 June 2015
سردار بهمن امیری‌مقدم در مراسم امحای مواد مخدر که همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در آموزشگاه تخصصی ثامن‌الائمه ناجا مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در کنار فقر، رشد جمعیت، نابودی محیط‌ زیست و تهدیدات هسته‌ای، مبارزه با مواد مخدر یکی از بحران‌های جهانی و بزرگترین معضل هزاره چهارم، همه کشورها را با معضلات متعددی روبه‌رو کرده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از 10 میلیون قاچاقچی حرفه‌ای و مافیای مواد مخدر در جهان به دلیل تقاضای مواد مخدر اشتغال دارند، خاطرنشان کرد: حدود 500 تا 600 میلیارد دلار سود خالص سالانه قاچاق مواد مخدر است.

وی تصریح کرد: وضعیت مواد مخدر صنعتی به سمتی رفته است که امروز شاهد افزایش مصرف این گونه مواد مخدر بسیار خطرناک هستیم.

امیری‌مقدم با اشاره به پیامدهای شوم مواد مخدر و روان‌گردان به عنوان بزرگترین منکر ابراز داشت: در سال گذشته حدود 550 تن مواد مخدر در کشور کشف و ضبط شد که 270 نفر نیز به دلایل مختلف مرتبط با مواد مخدر به زندان‌ها افتادند.

وی با بیان اینکه حدود 55 درصد طلاق‌ها در کشور و عمده زندان‌ها با مواد مخدر مرتبط است، خاطرنشان کرد: یک‌میلیون و 325 هزار نفر در کشور معتاد وجود دارد که اگر متوسط تعداد افراد هر خانواده را چهار در نظر بگیریم، می‌بینیم که 5 میلیون و 550 هزار نفر در کشور به نوعی درگیر مواد مخدر هستند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی گفت: 70 درصد زندانیان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با مواد مخدر مرتبط بوده‌اند و 55 درصد از معتادان نیز متاهل هستند.

وی با اشاره به اینکه باید 70 درصد از جمعیت کشور را در بحث پیشگیری از مصرف مواد مخدر پوشش دهیم، گفت: امروز شاهد هستیم که در مجموع 100 تن از انواع مواد مخدر در 10 استان کشور امحاء می‌شود که از این میزان 60 تن مربوط به خراسان رضوی بوده است.

امیری‌مقدم خاطرنشان کرد: برخوردها در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان به این معناست که اجازه نمی‌دهیم فرزندانمان با مواد مخدر به آتش کشیده شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار