مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: هفت شرکت داروسازی داروهای مکمل و موادمعدنی از نوع زئولیت در استان در حوزه داروهای دام و طیور راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۵۲۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶ 07 November 2017
به گزارش تابناك سمنان، محمد سعیدی در گفت و گو با ایرنا افزود: 2 واحد تولیدی تاکنون مجوزهای لازم دراین زمینه را دریافت کرده‌اند و در دهه فجر 96 به بهره‌برداری می‌رسند و پنج واحد دیگر در حال طی مراحل دریافت مجوزها هستند.

وی با اشاره به فعال شدن این واحدهای داروسازی حوزه دام و طیور با تلاش بخش خصوصی و با کمک تسهیلات بانکی، گفت: این واحدها تولیدکننده ماده معدنی زئولیت هستند که ذخیره معدنی قابل توجهی از این ماده در استان سمنان وجود دارد و در خوراک دام و در صنعت به عنوان جاذب رطوبت و ضدسموم کاربرد دارد.

سعیدی با اشاره به اینکه از نظر حجمی حدود 40 درصد از داروهای دامپزشکی کشور در بخش انواع سموم، محلول‌ها، پودرها و مواد تزریقی در استان سمنان تولید می‌شود، گفت: دو واحد تولیدکننده کلسیم فسفات درصد بالایی از این محصول مورد نیاز کشور را در استان سمنان به تولید می‌رسانند و بسیاری از تولیدات این واحدها به کشورهای همسایه و آسیای میانه صادر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: چند واحد داروسازی دامپزشکی استان سمنان دارای استانداردهای بین‌المللی هستند و یک شرکت داروسازی استان تحت لیسانس یک شرکت هلندی به تولید می‌پردازد.

وی با بیان اینکه در سند توسعه پایدار استان سمنان به توسعه زیرساخت ها در حوزه دامپزشکی استان سمنان با توجه به ظرفیت ها توجه و تاکید ویژه شده، ضاافه کرد: از سوی دامپزشکی استان سمنان نیز همراهی، حمایت و تشویق بخش خصوصی برای فعالیت در این حوزه با جدیت انجام می شود.

سعیدی با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد یک آزمایشگاه منطقه ای کنترل کیفی دارو در استان سمنان، گفت: به دلیل مسایل اعتباری، هنوز اقدام های اولیه برای ایجاد این آزمایشگاه انجام نشده ولی امسال در دستور کار قرار دارد تا با وجود مصوبه قبلی، در استان اعتبار لازم برای تامین ساختمان این آزمایشگاه در شش ماه دوم 96 اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون آزمایشگاه همکار مرکز تشخیص کشور در بخش کنترل کیفی دارو در استان سمنان فعال است، یادآور شد: در استان واحد تولید واکسن‌های دامی وجود ندارد و جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد چنین واحدی از برنامه‌های اداره کل دامپزشکی استان سمنان است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان یادآور شد: میزان تولید داروهای استان در 6 ماهه نخست سال 96 به مقدار یک میلیون و 531 هزار و 523 لیتر داروی محلول، 726 کیلو و 227 گرم پودر، 22 میلیون عدد قرص و بلوس، 296 هزار و 840 سرنگ پماد، 2 میلیون و 816 هزار و 283 ویال داروی تزریقی و 187 میلیون و 50 هزار کیلوگرم آنزیمیت و 11 میلیون و 943 هزار کیلوگرم دی کلسیم فسفات بوده است.

در6 ماهه اول سال 96 ، انجام 24 مورد تولید اولین بار یا تغییر و افزایش منبع ماده اولیه دارو، 40 مورد گواهی تائید اولیه خط تولید جدید و صدور 31 فقره مجوز توزیع محصولات وارداتی توسط دامپزشکی استان سمنان انجام شده و تعداد 6 فقره پروانه ساخت، 10 موافقت اولیه ساخت داروی جدید و تمدید 15 فقره پروانه ساخت توسط دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور در دست اقدام است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار