مقامات آمریکایی از آنها خواسته اند از روز پنجشنبه نظارت دقیق تری بر پروازهای آنها به مقصد آمریکا صورت گیرد.
کد خبر: ۵۱۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 26 October 2017
به گزارش تابناک : ایر فرانس، لوفتهانزا، کاتای پاسیفیک ، هواپیمایی مصر، امارات، اردن و دیگر شرکت های هواپیمایی که پروازهایی به مقصد آمریکا دارند، قرار است تدابیر امنیتی جدیدی برای این پروازها اتخاذ کنند.
ایرفرانس اعلام کرد «پرس و جوی امنیتی» جدیدی را به طرح های امنیتی خود اضافه می کند. طبق گزارش روابط عمومی این شرکت این مقررات از هفته آینده در همه پروازها به مقصد آمریکا اجرایی خواهد شد. 
شرکت هواپیمایی نروژ هم اعلام کرد مسافران را از طریق پیام کوتاه از تدابیر جدید خود آگاه خواهد کرد. 
پس از مجموعه ای از اخبار و اطلاعیه ها از سوی شرکت های هواپیمایی، اداره امنیت حمل و نقل به عنوان آژانس ملی آمریکا در حوزه حمل و نقل، اعلام کرد تدابیر جدید از روز پنج شنبه اجرایی خواهد شد. 
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه حکمی در مورد توقف مهلت ورود پناهجویان یازده کشور به آمریکا صادر کرد. این کشورها عمدتا مسلمان هستند. دولت آمریکا پیش از این ورود رایانه و برخی قطعات الکترونیکی را به کابین هواپیماهایی از مبدا کشورهای خاورمیانه ممنوع کرده بود. آمریکا تلاش کرد این قانون را برای برخی کشورهای دیگر نیز اجرا کند. اما محدودیت های قضایی مانع از اجرای آن می شود. 
کاخ سفید اعلام کرد این اقدامات با هدف حفاظت از کشور در برابر حملات تروریستی صورت می گیرد اما اعتراضات به منظور محکوم کردن این اقدامات که بیشتر تبعیض علیه مسلمانان به نظر می رسد، بالا گرفته است.





منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار