کد خبر: ۵۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 22 June 2015
مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ از برداشت 20 هزار تن گندم از مزارع کشاورزی این شهرستان که رتبه دوم را تولید گندم در استان البرز دارد، خبر داد.
محرمعلی اسدزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این مقدار گندم از 3 هزار و 600 هکتار از اراضی شهرستان ساوجبلاغ برداشت شد که بیشترین گندم تولید شده از نوع مرغوب و درجه یک است.

وی برداشت گندم در مزارع این شهرستان را در هر هکتار 5 هزار و 500 تن اعلام کرد.

وی از اقدام به موقع کشاورزان گندم کار در مبارزه با سن گندم و علف های هرز به عنوان مهمترین عوامل در تولید و برداشت گندم با کیفیت در شهرستان ساوجبلاغ نام برد.

مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ برگزاری کلاس های آموزشی ویژه مراحل سه گانه کاشت ، داشت و برداشت برای گندمکاران را به صورت کارگاهی در مزارع ، رعایت نکات فنی در امور ر آبیاری ، سم پاشی ، مراقبتی و عمل به توصیه کارشناسان در انتخاب بذر مرغوب و برای کاشت را از دیگر عوامل تولید گندم مرغوب در این شهرستان ذکر کرد.

وی اظهار کرد: تامین به موقع نهاده های کشاورزی ، انتخاب از ارقام زودرس و مرغوب، استفاده از شاخص های بارندگی ، استفاده بهینه ازسیلاب رودخانه کردان و مدیریت فرایند تولید را از دیگر عوامل تاثیر گذار در برداشت محصولات کیفی زراعی و باغی در شهرستان ساوجبلاغ است.

اسدزاده گفت: برای تولید مرغوب و با کیفیت 9 کارشناس به عنوان ناظر گندم در مزارع گندم این شهرستان مشارکت داشته اند.

شهرستان ساوجبلاغ دارای 15 هزار هکتار اراضی زراعی است که در 35 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار