سال‌هاست فاضلاب خمینی‌شهر از شهر خارج و برای تامین نیاز آبی بخش صنعت به فروش می‌رسد بدون آنکه منفعتی برای مردم خمینی‌شهر به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶ 21 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، محسن صرامی در همایش «ایست! آب نیست» اظهار کرد: این حجم فاضلاب تولیدی می‌تواند در آمدزایی زیادی را برای شهرستان از محل فروش به بخش صنعت فراهم کند.

وی افزود:‌سال‌هاست فاضلاب خمینی‌شهر از شهر خارج و برای تامین نیاز آبی بخش صنعت به فروش می‌رسد بدون آنکه منفعتی برای مردم خمینی‌شهر به همراه داشته باشد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درآمد هنگفتی که از این طریق می‌تواند عاید شهرستان شود، گفت:‌ از این پس، فاضلاب خمینی‌شهر به صورت رایگان در اختیار بخش صنعت قرار نمی‌گیرد.

وی پساب و فاضلاب شهری و خانگی را طلای کثیف نامید و اظهار کرد:‌ به برکت فناوری بومی ما می‌توانیم از فاضلاب و پس آب شهری برای تامین نیازهای بخش صنعت و آبیاری فضای سبز شهری استفاده کنیم.

صرامی افزود: در صورتی که صنایع برای تامین نیاز خود از پساب تصفیه شده استفاده کنند، مشکل کمبود آب شرب، کشاورزی و صنایع اطراف خمینی‌شهر به راحتی قابل حل است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی یکی از مطالبات مردم را تامین آب مورد نیاز مراکز صنعتی،‌ نیروگاه اسلام آباد و شهید منتظری اصفهان از طریق پساب و فاضلاب شهری دانست.

وی با بیان اینکه سال‌هاست فاضلاب خمینی‌شهر به مرکز تصفیه‌خانه شاهین شهر انتقال و به بخش صنعت فروخته می‌شود، اظهار کرد: از محل سود حاصل از این فروش باید شبکه‌های فرسوده فاضلاب خمینی‌شهر اصلاح و بازسازی شود.

صرامی با تاکید براینکه اصلاح شبکه فرسوده فاضلاب خمینی‌شهر نیاز به اعتبارات بسیار سنگینی دارد، گفت: بخش عمده‌ای از شبکه فاضلاب بخش مرکزی و بافت فرسوده خمینی‌شهر نیاز به بازسازی دارد و با مبلغ بودجه موجود تا سه دهه دیگر این شبکه اصلاح نخواهد شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی از پیگیری بازسازی شبکه فاضلاب شهری خمینی‌شهر از محل درآمدهای ناشی از فروش پساب خبر داد.

وی با اشاره به اینکه با اجرایی شدن این تفاهم اقدامات 30 ساله در کمتر از پنج سال نتیجه خواهد داد، گفت: با تقسیم‌بندی انجام شده نیروگاه اسلام آباد متعهد با تامین هزینه اصلاح شبکه منطقه جنوبو مرکزی،‌ پالایشگاه اصفهان و نیروگاه اصفهان نیز متعهد به تامین هزینه اصلاح شبکه شمال شهر خمینی‌شهر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار