معاون استاندار خراسان رضوی گفت: جاده زائران پیاده سال آینده در ایام شهادت امام رضا (ع) به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۴۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷ 18 June 2015
محمدحسن واحدی در حاشیه جلسه کارگروه اماکن متبرکه خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش حضور زائران خارجی در خراسان رضوی اظهار کرد: سال گذشته حدود دو میلیون زائر غیرایرانی از 15 کشور به شهر مقدس مشهد مشرف شدند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی از رشد 30 درصدی حضور زائران خارجی نسبت به سال قبل خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل این افزایش آماری وضعیت و بحران کشورهای همسایه نظیر عراق و سوریه بوده است.

وی از اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار به بخش زیارت در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در این راستا 60 پروژه با محوریت اولویت و ضرورت انتخاب شده و معادل همین مبلغ نیز از مشارکت دستگاه‌های مربوطه استفاده شده است.

واحدی در ارتباط با بودجه زیارت گفت: از ابتدا بودجه زیارت حدود 130 میلیارد تومان اختصاص یافته که با این مقدار حدود 120 پروژه اجرا شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بخشی از پروژه‌ها تکمیل و بخشی دیگر در حال اجراست که طبق برنامه تعریف شده به اتمام می‌رسد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی مهم‌ترین پروژه از محل زیارت را کمک به بی.آر.تی مشهد عنوان کرد و افزود: کمک به زیرساخت‌های بافت فرسوده پیرامون حرم رضوی، کمک به مسکن ثامن، اسکان موقت در کمپ‌های مشهد و تعریض جاده گلبهار - مشهد از دیگر پروژه‌های با اهمیت در این بحث است.

وی اضافه کرد: خرید تجهیزات سیستم سیار حرم مطهر رضوی و مجمتع آموزشی زیارت از جمله پروژه‌های مهم امسال است.

واحدی با بیان اینکه توسعه فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد و ایستگاه راه‌آهن مشهد از عمده‌ترین رویکردها بوده است، تصریح کرد: اختصاص بودجه برای اسکان موقت زائران در شهرستان و توسعه زیرساخت‌های بقاع متبرکه از عمده رویکردها در بحث زیارت بوده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه احداث جاده زیارت در سال 93 پیگیری شد، خاطرنشان کرد: برای این جاده 10 میلیارد تومان اعتبار لازم بود که تاکنون پنج میلیارد تومان آن اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه این بودجه 100 درصد اختصاص داده شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون از مسیر قدمگاه به ملک‌آباد مسیریابی صورت گرفته و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

واحدی با اشاره به اینکه قدمگاه به پایگاه و ایستگاهی ویژه برای زائران تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: این جاده در ایام شهادت امام رضا (ع) در سال 1395 به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار