دبیر انجمن انرژی خورشیدی البرز گفت: ۳۲ درصد جمعیت استان البرز را قشر جوان تشکیل می‌دهند که پتانسیل قوی برای این منطقه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۹۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ 16 September 2017
به گزارش تابناک : ناصر فتحی در مراسم اختتامیه و  اهدای جوایز ‎ پنجمین دوره مسابقات دانش کاپ و نخستین المپیاد آموزشی صنعتگران رباتیک که عصر شنبه  در کانون فرهنگی استانی شهید فهمیده برگزار شد، اظهار کرد: ۳۲ درصد جمعیت استان البرز را قشر جوان تشکیل می‌دهند که پتانسیل قوی برای این منطقه محسوب می‌شود.

وی افزود: استان البرز رتبه سوم فروش محصولات دانش‌بنیان، رتبه نخست تولید محصولات کشاورزی، رتبه اول سرمایه‌گذاری‌های محقق شده و تنوع صنایع‌دستی در کشور را به خود اختصاص داده است.

دبیر انجمن انرژی خورشیدی البرز با اعلام اینکه البرز مهد علم و فناوری در کشور مطرح‌شده که ظرفیت‌های بالقوه فراوانی را در خود جای‌داده است، تصریح کرد: جوانان البرزی در حوزه فعالیت‌های علمی مدال‌های رنگارنگی را در رقابت‌های ملی و بین‌المللی را کسب کرده‌اند.

فتحی گفت: انجمن انرژی خورشیدی استان البرز فعالیت‌های مفیدی را در این منطقه انجام داده است که آثار مفیدی را بر جای گذاشته است.

وی بیان کرد: انرژی خورشیدی یکی از منابع انرژی‌های تجدید پذیر است، توجه به گسترش انرژی خورشیدی فقط به کشورهای توسعه‌یافته، محدود نمی‌شود و برخی از کشورهای درحالی‌که توسعه با توجه به پتانسیل‌های طبیعی خود، حرکت‌های خوبی در این مسیر آغاز کرده‌اند.

علیزاده مدیر کانون شهید فهمیده در ادامه بیان کرد:  کانون شهید فهمیده تنها کانون استانی آموزش‌وپرورش است که اقدامات فرهنگی و تربیتی متعددی را در آن انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه انجمن‌های علمی مختلفی در این کانون مشغول به فعالیت هستند، افزود: پنجمین دوره از مسابقات دانش کاپ با همکاری خانه صنعت و معدن استان البرز انجام و به نتیجه رسید.

علیزاده با اشاره به اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار کانون شهید فهمیده محسوب می‌شود، ادامه داد: خوشبختانه هزینه مهارت‌آموزی در کشور ایران نسبت به دیگر کشورها بسیار ارزان‌تر است.

همچنین در ادامه محمدعلی موحدیان مشاور رئیس خانه صنعت و معدن البرز؛ رشد و تعالی نوجوانان و دانش آموزان را ضروری دانست و گفت: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مرکز آموزش مربیان فنی و حرفه‌ای کشور در شمال شهر کرج قرار دارد که طی ۳۵ سال گذشته فعالیت‌های چشمگیری را به ثمر رسانده است.

وی با اشاره به اینکه خانه صنعت و معدن استان البرز نسبت به اجرای این مراسم اقدامات شایسته‌ای را انجام داده است، افزود: پژوهشگران و محققان بر این باورند آینده مشاغل مختلف جاری توسط اتوماسیون در حال انجام است.

موحدیان توسعه سیستم‌های رباتیک برای نگهداری از سالمندان را اقداماتی دانست که تأسف‌بار است، افزود: باید درعین‌حالی که در بخش اتوماسیون صنعتی فعالیت می‌کنیم، امراض ناشی از این اقدامات شناسایی و برطرف شود.

وی بابیان اینکه تمام مسابقات رباتیک در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای جوانان زیر ۲۰ سال انجام می‌شود، تصریح کرد: مسابقه طراحی گرافیک و اتصالات چوبی طی هفته جاری بین جوانان ایرانی و روسی به میزبانی البرز برگزار خواهد شد.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار