مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان گفت: طی پایش های سال گذشته و امسال از سواحل بندرعباس، آلودگی میکروبی در این مناطق ۴ برابر حد استاندارد است.
کد خبر: ۴۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ 18 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، مجید وفادار در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته محیط زیست در سالن جلسات اداره کل محیط زیست هرمزگان برگزار شد، در مورد پایش های دوره ای آب و خاک در استان هرمزگان بیان داشت: در سال گذشته چهار هزار و ۲۳۶ مورد آنالیز آب و خاک در استان هرمزگان انجام شد، از این تعداد ۶۵۲ مورد در حیطه آلودگی سواحل استان هرمزگان بود که ۱۳۲ مورد مربوط به سواحل شهر بندرعباس است.
 
وی نسبت به بالا بودن آلودگی در سواحل بندرعباس به طور جدی هشدار داد و عنوان کرد: طی آمارهای بدست آمده از پایش دریایی سواحل بندرعباس در سال ۹۳ و ۹۴، در هفت ایستگاه خواجه عطا، پارک دولت، سورو، هتل هما، اسکله حقانی، خورهای شیلات و گورسوزان آلودگی میکروبی در سواحل شهر بندرعباس ۴ برابر حد استاندارد گزارش شده است.
 
وفادار اظهار داشت: حد استاندارد آلودگی میکروبی ۴۰۰ سلول در ۱۰۰ میلی لیتر است، اما نتایج پایش ها نشان می دهد در مناطق ور شیلات، گورسوزان و ورود تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس تراکم میکروبی بالای ۱۶۰۰ است.
 
وی در مورد پیامدها و بیماریهای احتمالی که از طریق آب دریا به انسان منتقل خواهد شد، یادآور شد: بیماری های پوستی، اثرات گوارشی مانند هپاتیت A از طریق آب به انسان منتقل می شود.
 
مدیرکل محیط زیست هرمزگان در مورد اخطارهای آلودگی پساب به صنایع و سازمانهای متخلف گفت: طی سال گذشته ۱۶ اخطار به دلیل پساب به شرکت آب و فاضلاب شهری و کشتارگاه های استان داده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار