استاندار خراسان رضوی از هدف گذاری برای ایجاد 160 هزار فرصت شغلی جدید در این استان طی سالجاری با کمک بخش خصوصی ، تعاونی ها ، شرکت های دانش بنیان ، دانشگاهیان و غیره خبر داد .
کد خبر: ۴۹۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 06 September 2017
به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقامتی استان در قوچان گفت : سال گذشته صد هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی انجام شد که اگر سرمای پاییزه ، بی وقت نبود به بالای 150 هزار شغل می رسید .
وی افزود : یکی از مشخصات اقتصاد مقاومتی مقاوم سازی سیستم های تولیدی در برابر همه تکانهای داخلی و خارجی است که باید پیش بینی و برنامه ریزی در این زمینه صورت بگیرد .
استاندار خراسان رضوی اقتصاد مقاومتی را راه چاره نجات اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: این موضوع بایددر شهرستان قوچان به خوبی محقق شود .
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ در خصوص حل مشکلات معیشتی مردم گفت : تولید و اشتغال از اولویتهای دولت دوازدهم نیز هست و شخص رئیس جمهور نیز هم بر این موضوع و ایجاد ظرفیت های اشتغال مناسب برای جوان تاکید دارد.  
رشیدیان یادآورشد : ابتدا باید توزیع منطقه ای برنامه ریزی تا شهرستانهای مختلف بدانند چه باید انجام دهند و در حوزه بخشی از جمله کشاورزی ، دامداری ، صنعت ، اصناف ، گردشگری ، خدمات دانش بنیان ، ICT ، IT نیز باید برنامه ریزی ها انجام شود.
وی با بیان اینکه در طی چند ماه اول سال جاری 8 هزار فرصت شغلی در شرکت های وابسته به  ITو ICT ایجاد شده است تاکید کرد : در قوچان نیز این ظرفیت در حوزه دانشگاهی وجود دارد که میتوان آن را از بالقوه به بالفعل تبدیل کرد .
استاندار خراسان رضوی ادامه داد : برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت های همه بخش ها و قوا ، دستگاهها ، سازمانها فرهنگ سازی توسط رسانه ، استفاده از پتانسیل سخترانان و ائمه جمعه در راستای عملی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی داریم.
وی اضافه کرد : در حوزه توسعه اقتصادی و پویا کردن اقتصاد مقاومتی هرکس که کشور، ملت و عزت آن را دوست دارد به دور از هر گونه نگاه سلیقه ای باید متناسب با شان مردم به این حوزه کمک کند .
رشیدیان خراسان رضوی را با ظرفیت های مناسب و مزیت های فوق العاده در حوزه زمین ، معادن ، گردشگری ، صنعت ، پول ، نیروی انسانی و ... دانستن و تاکید کرد : تنها مشکل موجود در نحوه ارتباط و هماهنگی میان این مجموعه هاست .
وی با بیان اینکه توانمند سازی ، آموزش و ارتقا ظرفیت های علمی از ضرورتهاست افزود : نیروهای نیازمند کار آموزش های لازم برای انجام کار فنی و تولیدی را ندارند که باید در این زمینه تلاش شود
وی اظهار داشت : درقوچان باید به نیاز بازار داخلی و خارجی توجه شود تا تولیدات متناسب با بازار ساماندهی و جهت داده شود که سهم بیشتری از بازار و درآمد را به خود اختصاص دهند .    
استاندار خراسان رضوی با اشاره به ایجاد مجلس مشورتی بانوان که از ظرفیت 50 درصدی جامعه استفاده میکند گفت : بانوان پس از پیروزی انقلاب در حوزه های مختلف نظام ظرفیت ها و توانمندی های خود را بروز دادند .
وی افزود : ازاین مجلس مشورتی میتوان در موضوعات اشتغال و فعالیت های اقتصادی بانوان بهره برد که استفاده از این ظرفیت میتواند نرخ بیکاری بانوان را کاهش دهد.
رشیدیان سازمانهای مردمی در سطح استان را با ظرفیت خوب یاد کرد و اظهر داشت : مردم در این حوزه همراهی خوبی دارند که باید در حمایت از سرمایه گذاری برای حوزه اشتغال و تولید مشارکت با مردم داشت .
وی تاکید داشت : چشم اندازها مشخص و نحوه تعامل و ارتباط در حوزه های مختلف توسط معاونت ها به صورت دستور العمل درآمده و به فرماندار شهرستان ابلاغ میشود تا به اهداف تعیین شده برای 160 هزار فرصت شغلی در استان در مدت زمان مشخص برسند .
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی باید قدم های بلندی برداشته شود تا شهرستان قوچان به نرم استانی برسد گفت : در حال حاضر شرایط خوبی را در قوچان تجربه نمیکنیم و این شهر نسبت نرخ مشارکت و اشتغال در نرم پایینی قرار دارد که نیازمند توجه بیشتر است .
وی کاهش جمعیت شهرستان در سرشماری سال ۹۵ نسبت به سال ۹۰ را نقطه خطر خواند و افزود : باید تلاش شود از فرصت های ذاتی شهرستان به نحوی استفاده شود که مردم در سرزمین خودشان به فعالت و اشتغال بپردازد .
وی ادامه داد: در سال گذشته استان خراسان رضوی ۱۶ درصد اشتغال کشور را ایجاد کرد که با مشارکت همه دستگاهها به ویژه بانکها جهشی در این حوزه رخ داد و باید در سال ۹۶ رشد بیشتری داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی همچنین در ادامه سفر به شهرستان قوچان از یک واحد تولید خوراک دام بازدید کرد.






منبع : وزارت کشور 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار