مدیرکل كانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی:
مدیرکل كانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت:بزرگترین مشکل اینست که نقشه راه برای گسترش مراکز فرهنگی ، کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان و فرهنگسراها نداریم.
کد خبر: ۴۸۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶ 29 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،جواد محقق‌نیشابوری در نشست خبری ، اظهار داشت: كانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک نهاد فرهنگی با سابقه، حرفه‌ای و تخصصی در حوزه کودک و نوجوان بوده و از سال ۱۳۴۴ فعال شده و به مدت ۵۲ سال است که در این حوزه فعالیت دارد.
وی افزود:  مربیان  کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ،متخصص و کارآمد هستند و با استفاده از شیوه‌های آموزشی منحصر به فردو  با هدف پرورش خلاقیت در کودکان و نوجوانان فعالیت دارند.
 و ی گفت:  مربیان و اعضای کانون در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی شرکت می‌کنند و سهم اعضای کانون در این جشنواره‌ها شاخصی بر اثرگذاری کانون بالا بوده است. 
مدیرکل كانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با بیان اینکه در سطح کشور بیش از هزار کانون فعال داریم، خاطرنشان کرد: این عدد کافی نیست و باید گسترش یابد و علی‌رغم همه کمبودها و مشکلات توانسته‌ایم در سال ۹۴ سه مرکز (یک مرکز ثابت و دو مرکز سیار) را در خراسان رضوی به بهره‌برداری برسانیم و تعداد مراکز سطح استان را از ۴۳ مرکز به ۴۶ مرکز افزایش دهیم؛ هر چند تعداد مراکز در استان کم است، اما تاثیرگذاری آن‌ها در حوزه فرهنگی عمیق و گسترده است. 
محقق‌نیشابوری با بیان اینکه کانونهای فعال خراسان رضوی عملکردی فوق‌العاده و قابل قبول داشته‌اند، تصریح کرد: هم‌اکنون در هشت شهرستان استان کانون نداریم که خوشاب، باخرز، فیروزه، بینالود و زاوه از جمله آن‌ها بوده است.
وی  افزود: به منظور ایجاد عدالت اجتماعی در تلاش هستیم تا در حاشیه شهر و مناطق محروم که در مسیر آسیب‌های اجتماعی هستند فعالیت‌های فرهنگی داشته باشیم و لذا با تعامل خوبی که با شورای شهر و اداره کل راه و شهرسازی داشته‌ایم.
نیشابوری گفت: مقرر شده در مناطقی همچون توس و دره‌وی، شهرداری زمین بدهد و راه و شهرسازی هم مسئولیت ساخت و هزینه آن را برعهده داشته و كانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی نیز به عنوان بهره‌بردار در این مسیر گام بردارد. 
مدیرکل كانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با اشاره به تعامل خوب این مجموعه با اداره کل آموزش وپرورش استان در مسیر خدمت بهتر به دانش‌آموزان مناطق محروم، بیان کرد: طرح کتاب‌رسانی به مدارس عشایری را اجرایی کرده‌ و به‌منظور اجرایی شدن این طرح و با نظر کارشناسان کانون و با عنایت به جمعیت دانش‌آموزی و تعداد روستاها، ۱۲ کیف ویژه مناطق عشایری تهیه و شماره‌گذاری شده که حاوی کتاب‌هایی متناسب با گروه‌های سنی دانش‌آموزان است.
محقق‌نیشابوری گفت: این ۱۲ کیف حاوی ۶۰۰ جلد کتاب و ۲۶۰ عنوان بوده که در اختیار آنان قرار داده شد و با برنامه یک‌ساله‌ای که کانون برای اجرای این طرح در نظر گرفته است، مقرر شده که معلمان راهبر و عشایری، در پایان هر ماه‌ کیف‌های کتاب‌رسان را به مرکز فرهنگی هنری شهرستان کلات تحویل و کیف جدید را دریافت نمایند.
وی خاطر نشان کرد: یاعث افتخار برای کانون است که در روز پاسداشت زبان فارسی توانسته سی و پنجمین مرکز فرهنگی هنری خود را در این مکان فرهنگی و ادبی با حضور استاندار  افتتاح کند
 نیشابوری گفت :اعضای رسمی و دائم این مرکز فرهنگی دانش‌آموزان مدارس روستای همجوار آرامگاه که اغلب قشر محروم جامعه خواهند بود و موضوعات حوزه شاهنامه و فردوسی در این مرکز اولویت خواهند داشت و علاوه بر آن در مقاطع مختلف مربیان این مرکز برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع برای استفاده گردشگران مجموعه توس اجرا خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار