مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی:
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: ٥٧/٨ درصد گاز رسانی به روستا داشتیم و ٤٥٩ هزار ١٣٧ اشتراک پذیری مشترک جدید شهری و روستایی انجام شده و روستاهایی که توجیه اقتصادی ندارند ، نیز از گاز مایع و انرژی برق برخوردار می شوند.
کد خبر: ۴۸۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰ 26 August 2017
روستاهایی که گازرسانی به آنها توجیه اقتصادی ندارد از گاز مایع و انرژی برق استفاده می کنند
به گزارش تابناک رضوی،حمید فانی  صبح امروز در نشست خبری هفته دولت ،  با بیان اینکه رشد ۳۴.۸ درصدی گازرسانی در نقاط شهری و روستایی، افزایش ۵۷.۸ درصدی گاز رسانی در روستاها، افزایش ۴۵۹ هزار ۱۳۹ مشترک جدید، را داشته ایم؛ افزود: اجرای اتصال خطوط گاز در ۸ محور استان با اعتبار ۱۳۹۱ میلیارد ریال، رشد ۲۵.۱ درصدی واحدهای صنعتی، گازرسانی به ۶ شهرک صنعتی استان، احداث ۲۵ جایگاه CNG، اصلاح و بازنگری شبکه گازی مشهد با اعتبار ۳۱۰ میلیارد ریال و غیره از جمله اقدامات شرکت گاز خراسان رضوی در دولت یازدهم انجام شده است.

وی افزود: خراسان رضوی ۲ میلیون ۶۷ هزار و ۷۰۷ مشترک دارد که معادل ۹.۸ درصد مشترکان کشور می باشد و پس از استان تهران در جایگاه دوم گازرسانی کشور و در رتبه نخست کشور در بحث اتصال انشعابات گازی قرار گرفتیم و  در سطح استان شاهد رشد ۵۷.۸ درصدی گازرسانی به روستاها و رشد ۳۴.۸ درصدی شبکه‌گذاری در حوزه شهری و روستایی بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان این مطلب که ضریب نفوذ گاز شهری و روستایی استان از میانگین کشوری بالاتر است از بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی به ۴۹۵ روستای استان با ۴۷ هزار  خانوار تا پایان سال خبرداد وگفت: پرونده گازرسانی شرکت گاز خراسان رضوی تا پایان سال ۹۷ بسته  می شود و اکنون هر روز دو روستا گازرسانی می‌شود.

فانی با ارائه برنامه های هفته دولت  که مجموع اعتبارات هزینه شده در طرح‌های کلنگ‌زنی و بهره‌برداری هفته دولت پروژه ۵۸۰ میلیارد تومان خواهد بود.افزود: در هفته دولت ۳۰ روستا با اعتبار ۲۲۴ میلیارد ریال گازرسانی می‌شود، همچنین عملیات گازرسانی به شهر همت‌آباد، گازرسانی به دو شهرک صنعتی، گازرسانی به سه جایگاه CNG گاز خراسان رضوی آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه اصلاح و بازنگری شبکه‌های گازی اقداماتی با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان در مشهد در حال انجام است، گفت: این برنامه‌ها در حال اجرا بوده و روز‌به‌روز هم در حال پیشرفت است و تا قبل از اُفُق ۱۴۰۴ به پایان می‌رسد.‌

 وی با اشاره به مطالبات مردمی این شرکت خاطر نشان کرد: مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان هم مطالبات مردمی اعم از حقیقی و حقوقی داریم.
حمید رضا فانی گفت: وى در ارتباط با شبکه حجم گذاری در کشور گفت: ٢٨ هزار کیلومتر شبکه حجم گذاری را در خراسان رضوی داشته ایم و که به این ترتیب در کشور رتبه اول را داریم و  تا پایان سال اکثر روستا‌های استان که در زلزله فروردین ماه دچار آسیب شده اند عملیات گاز رسانی آن به پایان می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: بر اساس مقررات ملی ساختمان مسئولیت ایمنی درساختمانها بر عهده سازمان نظام مهندسی است و شرکت گاز نیز بر حسب مسئولیت اجتماعی و  اینکه عضوی از این جامعه است .

وی خاطر نشان کرد: در بحث فرهنگ سازی همراهی های خوبی را انجام شده اما به عقیده بنده مشکلی که در این بین وجود دارد که متاسفانه خود ما به عنوان مردم در رعایت مسائل ایمنی کوتاهی می کنیم.

فانی در پایان خواستار همکاری هر چه بیشتر رسانه‌ها در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی شد و گفت: متاسفانه در حال حاضر بخاری هایی با رده انرژی  Gو F در کشور تولید می شود که راندمان بالای 60 درصد دارد. در حالی که راندمان بخاری رده A تنها 86 درصد است و  این اختلاف آمار نشان دهنده هدررفت 25 درصدی گاز می باشد. باید تلاش کنیم تا کشور به سمتی حرکت کند که تولید و مصرف بخاری هایی با رده A فرهنگسازی شود.

حاشیه: از حاشیه جالب این نشست برخورد مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با خبرنگار روزنامه شهرآرا بود که به وی گفت: رویکرد انتقالی درشهرداری به خودتان داشته باشید و به خودتان هم انتقاد کنید.
فانی درباره اخطارقطع گاز گفت: طبق مصوبه مجلس شرکت ها می توانند آب و برق و گاز را قطع کنند، اما اخطار قطع را برای گاز صنعتی و حتی گاز خانگی اعلام و اطلاع رسانی می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار