ائمه جمعه شهرستان‌های استان بوشهر اعلام کردند: خدمت به مردم و حل مشکلات جامعه در اولویت برنامه‌های دولت است که در این راستا توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی باید در اولویت کار دولت‌مردان قرار بگیرد.
کد خبر: ۴۸۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 26 August 2017
امام جمعه برازجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر بر الگو قرار دادن سیره این شهیدان تاکید کرد و اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر دارای آموزه‌های فراوانی برای دولت‌مردان است که باید سیره این شهیدان سرلوحه فعالیت‌ها و برنامه‌های مسئولان و مدیران قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام حسن مصلح، حل مشکلات اقتصادی و ایجاد غنا در کشور را از اولویت‌‌های دولت دانست و افزود: خدمت به مردم و حل مشکلات جامعه در اولویت برنامه‌های دولت است که در این راستا توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی باید در اولویت کار دولت‌مردان قرار بگیرد.

خطیب نماز جمعه برازجان با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان نظام صدمات زیادی به کشور وارد کردند گفت: دشمنان، بدخواهان نظام و منافقین خسارت‌های بسیاری به نظام اسلامی وارد کردند و شهیدان رجایی و باهنر توسط این گروه به شهادت رسیدند.

امام جمعه برازجان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان فرهنگی بر توجه به تربیت دینی و انقلابی تاکید کرد و گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری امروز مهمترین وظیفه مسئولان فرهنگی، تربیتی و آموزشی تربیت روحیه دینی و انقلابی جوانان است.

مصلح، با بیان اینکه استکبار از توانایی روحیه انقلابی و دینی شناخت ندارد افزود: باید همه تلاش کنند قدرت ایمان معنویت و خداجویی را در جوانان افزایش دهند چراکه استکبار در شناخت این نیروی قوی و بازدارنده عاجز است.

وی با اشاره به فرهنگ شهید حججی در مقابله با دشمنان تاکید کرد: تربیت شدن افرادی مانند شهید حججی نشان می‌دهد که باید امکانات و تجهیزات  با توجه به وجود این توانمندی در جوانان مورد توجه قرار بگیرد.

مسئولان باید از شهیدان رجایی و باهنر سرمشق بگیرند

امام جمعه عسلویه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: شهید رجایی و باهنر به ارزش‌ها و معنویت عشق می‌ورزیدند و تنها خدمت به مردم به‌خصوص محرومان با مدیریت انقلابی و جهادی مورد توجه ویژه قرار می‌دادنند.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد با تاکید بر پرداختن به مشکلات، خصوصا مشکلات اقتصادی مردم گفت: حل مشکلات اقتصادی جامعه باید سرلوحه کار مسئولان قرار بگیرد چراکه این مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور خاطر نشان کرد: تعامل با دنیا و ارتباط با کشورها با حفظ منافع ملی و برخورد همراه با صلابت با هرگونه سلطه طلبی و توجه به حل مشکلات اقتصادی باید در دستور کار  مسئولان باشد.

امام جمعه عسلویه با قدردانی از حضور پرشور مردم شیعه و سنی شهرستان عسلویه در استقبال از شهیدان گمنام هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: از حضور اقشار مختلف مردم شیعه و سنی و مسئولان عسلویه که همراه با وحدت در استقبال و تشییع  پیکر مطهر شهدای خوشنام شرکت کردند قدردانی می‌شود.

هاشمی‌نژاد با تاکید بر توجه مسئولان به مشکلات بیکاری جوانان عسلویه بیان کرد: با وجود صنایع بزرگ کشور در منطقه عسلویه باید حل مشکلات جوانان این شهرستان در اولویت قرار بگیرد

خطیب نماز جمعه عسلویه به آلایندگی‌های زیست محیطی در شهرستان عسلویه ناشی از فلرهای پالایشگاه‌‌های گاز پارس جنوبی پرداخت و افزود: مشکل آلودگی هوا در عسلویه و منطقه پارس جنوبی حل شدنی است و لازم است مسئولان ذیربط، گزارش این مهم را در بین نمازگزاران جمعه عسلویه تشریح کنند.

گرایش‌های جوانان به جهاد و شهادت نباید نادیده گرفته شود

امام جمعه خورموج در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: خدمات دولت به جامعه و مردم جای قدردانی دارد که در این راستا دولت‌مردان باید منویات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح  با تاکید بر گشایش مسائل اقتصادی و معیشتی مردم افزود: رئیس‌جمهور بر حل این مهم تاکید و اعلام کرد که اولویتی بالاتر از تولید، اشتغال و مسائل اقتصادی برای دولت وجود ندارد.

وی با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز 20 ساله  و توجه دولت مردان به این سند خاطرنشان کرد: مدیران با جهت‌گیری‌ها بر اساس دین، اخلاق، عدالت، خدمت و مقابله و مبارزه با استکبار و زورگویان عالم سعی کنند که به مردم خدمت کنند.

خطیب نماز جمعه خورموج به  سالروز پیوند و ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) پرداخت و با تاکید بر استفاده از الگوهای این ازدواج ساده افزود: مراسم ازدواج هر چه ساده‌تر، آسمانی‌تر و سالم‌تر برگزار شود رمز ماندگاریش بیشتر است.

امام‌جمعه خورموج با اشاره به  فرهنگ انقلابی و جهادی شهید حججی و با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه ما تقویت روحیه انقلابی جوانان است بیان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب بیان کردند گرایش‌های جوانان به جهاد و شهادت نباید نادیده گرفته شود و رویش‌های جدید انقلابی را نباید دست‌کم گرفت و امروز مهم‌ترین وظیفه ما تقویت روحیه انقلابی است.

مصلح با تاکید بر توجه به تعرفه‌های آب، برق و گاز مصرفی بیان کرد:اعمال تبصره سه در قبض آب وآبونمان گاز و برق مردم را نگران کرده است که دیوان عدالت اداری اخذ آبونمان مشترکان گاز را توسط شرکت ملی گاز ایران خلاف قانون تشخیص داد و آن را حذف کرد.

تربیت روحیه دینی و انقلابی جوانان مهم‌ترین وظیفه  مسئولان است

امام جمعه موقت دیلم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر دارای ویژگی‌هایی بودند که رسیدگی به مشکلات جامعه به ویژه محرومان و فقراء در اولویت کار خود قرار گذشتند که باید این مهم مورد توجه دولت‌مردان قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم سعیدی با تاکید بر الگوگیری از شهیدان رجایی و باهنر افزود:  این شهیدان الگوهایی هستند برای جامعه که در راه پیشرفت کشور باید از آنها یاد گرفت.

خطیب نمازجمعه دیلم  با بیان اینکه تربیت روحیه دینی و انقلابی جوانان مهم‌ترین وظیفه  مسئولان است تصریح کرد: تربیت دینی و انقلابی دارای اهمیت فراوانی در جامعه است و باید به این وظیفه مهم با توجه به تلاش‌های دشمن علیه جوانان پرداخته شود.

امام جمعه موقت دیلم با اشاره به اثرات تبلیغات مضر دشمن در روحیه جوانان گفت:برنامه‌ریزی و توجه به  تربیت دینی و انقلابی  جوانان باید مورد توجه قرار بگیرد در غیر این صورت تبلیغات دشمن اثرگذار می‌شود.

سعیدی با تأکید بر اینکه مسئولان فرهنگی و اجرایی روحیه دینی و انقلابی را در مسائل مختلف جامعه پشتیبانی کنند، تصریح کرد:باید قدردان روحیه و گرایش جوانان و خانواده‌ها به جهاد و شهادت بود و حرکت شهید محسن حججی امروز در جهان انقلابی به پا کرد که در همین راستا است.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام باقر(ع) افزود: امام محمد باقر (ع) در شکل‌گیری حوزه‌های علمیه خدمات بی نظیری داشته‌اند.

امام جمعه موقت دیلم با اشاره به روز عرفه بر استفاده از این روز برای دعا و نیایش تاکید کرد و گفت: دعا و عبادت برای سبکبالی انسان است انسان باید با خلوص نیت در پیشگاه خداوند دعا کند تا دعایش مستجاب شود و مردم در روز عرفه ازخداوند بخواهند دعایشان برآورده شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار