آخرین جزئیات از انفجار ضایعات جنگی در مشهد
انفجار ضایعات توپ‌های جنگی در یک مرکز بازیافت آهن‌آلات فرسوده در منطقه گلشهر مشهد یک کشته و 2 مجروح بر جای گذاشت.
کد خبر: ۴۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 14 June 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی، ظهر امروز بر اثر انفجار ضایعات توپ‌های جنگی در یک مرکز بازیافت آهن آلات فرسوده در منطقه گلشهر مشهد یک کارگر ۴۲ساله کشته و ۲ تن دیگر نیز بر اثر موج ناشی از انفجار مجروح شدند.
بنا به گزارش ها هم اکنون آتش‌سوزی ناشی از این انفجارها مهار شده و محل توسط تیم چک و خنثی سازی نیروی انتظامی ایمن گردیده است.
شاهدان عینی نیز به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفتند: «دود ناشی از این انفجار و آتش سوزی از کیلومتر‌ها دورتر قابل رویت بود.»

انفجار

غلامرضا تدینی راد، کارشناس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگاران با تایید این خبر گفت: فرد جان‌باخته، مرد ۴۲ ساله ای بود که دو فرزند داشت و در این حادثه جان خود را از دست داد، نفر دوم این حادثه نیز دچار مصدومیت و جراحت شدید شد که به مراکز امدادی منتقل شد.

تدینی راد با بیان این که تیم چک و خنثی نیروی انتظامی برای ایمن‌سازی محل اعزام شدند، گفت: اعزام تیم چک و خنثی به محل را تأیید می‌کنم اما موضوع در حیطه فعالیت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد است.

فرماندار مشهد: توپ‌های جنگی خنثی نشده بودند

علی محمد گلستانی فر فرماندار مشهد فر طی گفتگوبی افزود: دو نفر در یک مرکز بازیافت آهن آلات مشغول برش کاری یک سری پوکه های جنگی برای تبدیل به ضایعات بودند که متاسفانه به دلیل وجود مواد منفجره و عدم خنثی سازی این حادثه رخ داد.
فرماندار مشهد ادامه داد: فرد مصدوم در این حادثه که حوالی ظهر امروز رخ داده به بیمارستان منتقل شد.
وی تصریح کرد: هنوز وابستگی این گلوله های توپی که مربوط به چه نهادی می باشد در حال بررسی است و به زودی نتایج آن اعلام می شود. 
گلستانی فر گفت: هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد و نهادهای مربوطه از زمان بروز حادثه در محل حضوردارند.

مزایده یک واحد نظامی!

همچنین عبدالله ارجائی معاون فرماندار مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: متاسفانه بر اثر انفجار یک گلوله خمپاره قدیمی در یک کارگاه ذوب فلزات در انتهای گلشهر و در منطقه‌ای موسوم به «نوکاریز»، یک مرد 34 ساله فوت و یک جوان 30 ساله مصدوم شده است.

وی گفت: براساس اعلام مسئول کارگاه، در مزایده برگزار شده در خصوص آهن‎آلات مستعمل ضایعاتی از یکی از واحدهای نظامی خریداری شده بود.

گزارش تابناک حاکیست پس از وقوع این حادثه از حضور تصویربردار آتش نشانی به همراه تیم اطفای حریق ممانعت شده است هرچند که این اولین باری نیست که چنین اتفاقی می افتد و ضایعات آهن که برخی از آنها از خوزستان یا کشورهای جنگ زده همسایه مانند عراق می‌آید ، معمولا بارها دست به دست شده و چند بار خرید و فروش می‌شود و موقع ذوب، کارگر باید آن بار را قبل از تخلیه به کوره برای ذوب وارسی کند بنابراین هنگامی که منفجر شود متاسفانه مقصر نیز کارگران را قلمداد می‌کنند.

ضمن اینکه شرکت شهرکهای صنعتی پیشتر به کارگاه های ریخته گری نامه زده بوده که ضایعات جنگی را نخرند که این مورد در آن محدوده نبوده و احتمالا مرکزی خصوصی بوده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرياد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
تو محله من اين اتفاق هولناک افتاده!
بنده خدا بندنش تکه تکه شد!
خدا بيامرزدش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار