روز گذشته مراسم تحلیف برگزار شد که در این مراسم مهمانان داخلی و خارجی بسیاری حضور داشتند اما در این میان پس از پایان مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهوری ایران چند نماینده مجلس ایران دور خانم موگرینی جمع شدند و با او عکس گرفتند. عکس گرفتن نمایندگان مجلس واکنش‌های منفی در پی داشته است.
کد خبر: ۴۷۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ 07 August 2017
به گزارش تابناک : پس از مراسم تحلیف نمایندگان بسیاری یکی از مهمان خارجی را دوره کردند تا با او عکس سلفی بگیرند.عکس سلفی نمایندگان با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با حاشیه‌های زیادی همراه شد؛ برخی از نمایندگان  پس از اتمام مراسم، در حالتی غیر رسمی، هیجان زده و تعجب برانگیز برای سلفی گرفتن دور موریگانی حلقه زدند، رفتاری که نقدهای بسیاری به همراه داشت.  فرج‌الله رجبی، نماینده مردم شیراز یکی از کسانی بود که سرگرم سلفی گرفتن شده بود،  و برای گرفتن عکس سلفی خود را به روی میزهای مجلس کشاند. البته رجبی بعد از این اتفاق در کانال تلگرامی خود با انتشار متنی از مردم عذرخواهی کرد. اما این ذوق زدگی تنها از  سوی یک نماینده نبود و افراد زیادی دور این شخص سیاسی جمع شده بودند.  این در حالی است که یکی از نمایندگان از این عکس های دست جمعی با نماینده اروپا با عنوان علاقه مردم ایران به ارتباط با قاره سبز یاد می کند!!

در این راستا در شبکه های مجازی سر و صدای بسیاری به پا شد. برخی با گذاشتن عکس کودکان دوره گرد این گونه اعتراض کردند که آقای نماینده با این کودکان هم عکس یادگاری می گیرد؟

ذوق زدگی در مقابل یکی از مسئولین اتحادیه اروپا از سوی نمایندگان مردم خود نمودی از خودباختگی در برابر غربیان است. از این گذشته سلفی گرفتن مسئولین نیز در ایران سابقه دارد. 

همانطور که در اخبار گذشته دست به دست شده بود، عباس جدیدی نیز یکی از سلفی بگیرانی بود که عکسش واکنش تند مردم را در بر داشت. با گسترش شبکه های مجازی به خصوص اینستاگرام، تب گرفتن سلفی در میان مسئولین ریشه دوانده و گاهی تبعاتی دارد که شاید هیچ کس نتواند آن را جبران کند. حال این سوال پیش می آید به راستی عذرخواهی می تواند تبعات فرهنگی این گونه واکنش های هیجانی را در کشور کاهش دهد و ریشه این اعمال را بخشکاند یا همچنان شاهد رفتارهای هیجانی بدون منطق از سوی نمایندگان خواهیم بود؟



منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار