مسئول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از اجرایی شدن تفسیر سوره محمد(ص) در ماه رمضان خبر داد و گفت: ائمه جماعت در مساجد، نهادهای دولتی و تشکل‌های دینی این سوره را ارائه خواهند داد.
کد خبر: ۴۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 13 June 2015
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین علیزاده، مسئول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در همایش پیشواز ضیافت با حضور مداحان و شاعران آئینی استان که در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: هنر مداحی مورد توجه اهل بیت(ع) است به‌گونه‌ای که مداحان از منزلت در بین شیعیان جهان برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه نقش مداح بسیار بالا است اما به شرط اینکه مداح مسئولیت خود را نسبت به مداحی که می‌کند، بپذیرد، افزود: اگر مداح بداند قبل از مداحی مدح چه کسی را انجام می‌دهد و مصیبت چه شخصیتی را می‌خواند قطعا برای خودش یک چهارچوبی را در نظر می‌گیرد تا از آن چهارچوب خارج نشود.

مسئول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با ابراز تأسف از اینکه برخی از مداحان فقط نام مداح را یدک می‌کشند، اضافه کرد: مداح شخصیتی بالا دارد لذا نباید با مداح با مداحی برای اهل بیت(ع) به کسب درآمد بپردازد و برای مادیات دست به هر کاری بزند.

علیزاده با اشاره به حدیث رسول مکرم اسلام(ص) که فرمود «ای مردم! ماه رمضان که پیش روی شما است ماهی بابرکت و مغفرت است» خطاب به مداحان، بیان کرد: ماه رمضان ماه قرآن است و با حضور در محافل و جلسات از فرصت‌ها استفاده کنید.

وی با اعلام اینکه هرساله این سازمان برنامه تفسیر یک سوره قرآن را در ماه رمضان انجام می‌دهد، عنوان کرد: برای ماه رمضان امسال نیز سوره حضرت محمد(ص) در نظر گرفته شده است که ائمه جماعت در مساجد، نهادهای دولتی و تشکل‌های دینی استان این سوره را مورد عنایت قرار دهند.

مسئول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: در 30 شب ماه رمضان به تفسیر این سوره پرداخته می‌شود و در پایان ماه رمضان برای این سوره یک مسابقه پیش‌بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار