مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی از ارسال بیش از 45 هزار اثر فرهنگی هنری به دبیرخانه جشنواره «خورشید ولایت» خبر داد.
کد خبر: ۴۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 10 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمدتقی فخریان در ارتباط با برگزاری ستاد جشنواره فرهنگی هنری «خورشید ولایت» اظهار کرد: تاکنون 45 هزار و 63 اثر از دانش‌آموزان داخل و خارج کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که حضور بیش از 30 کشور مختلف یکی از نکات برجسته این جشنواره است.

وی افزود: جشنواره خورشید ولایت مجموعه‌ای از مسابقات فرهنگی و هنری است که برای هشتمین سال پیاپی توسط بنیاد فرهنگی آستان قدس رضوی با همکاری اداره‌کل روابط‌ عمومی آستان قدس رضوی و موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

فخریان عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این جشنواره به صورت حضوری همزمان با دهه کرامت و از 31 مرداد تا دوم شهریور امسال در محل مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رشته‌های ارائه شده در این جشنواره شامل دل‌نوشته، نقاشی، عکاسی، فیلم، وبلاگ، سرود و خوشنویسی است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود نتایج نهایی این جشنواره تا پایان خرداد امسال از سوی موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به دبیرخانه این جشنواره اعلام شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی یادآور شد: این جشنواره ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور و فارسی‌زبانان خارج کشور در چهار دوره تحصیلی، دوره سه ساله اول ابتدایی، دوره سه ساله دوم ابتدایی، دوره سه ساله متوسطه اول و دوره سه ساله متوسطه دوم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال علاوه بر چاپ کتاب، سی‌دی فیلم‌های برگزیده جشنواره نیز به منتخبان ارائه می‌شود، گفت: منتخبان رشته‌های برگزیده به مدت سه روز به همراه والدین خود مهمان حضرت رضا(ع) در شهر مقدس مشهد خواهند بود.

فخریان ارتباط کودکان، نوجوانان و جوانان با فضایل معنوی امام رضا(ع)، تقویت باورهای دینی و مذهبی کودکان، نوجوانان و جوانان دانش‌آموز، معرفی و بازشناسی شخصیت و ویژگی‌ها و فضائل اخلاقی امام رضا(ع)، پرداختن به جلوه‌های زیبای زیارت و توصیف حالات معنوی نوجوانان و جوانان و جلوه آن در آثار فرهنگی و هنری، تولید آثار فاخر در عرصه فرهنگی و هنری و ایجاد روحیه شادی و نشاط از طریق فضای رقابتی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار