«داستان شب» برگزار می‌کند:
هنر داستان‌نویسی و قصه‌پردازی، قبل از اینکه یک هنر باشد، یک مهارت و فن است. هنر و مهارتی که به ما یاد می‌دهد آنچه را می‌بینیم یا خیال می‌کنیم را به بهترین صورت بنویسیم. زیادند آن‌هایی که دل در گرو نوشتن دارند و جسارت آن را پیدا نمی‌کنند. حالا آمده‌ایم تا در کنارتان باشیم و در این راه کمکتان کنیم.
کد خبر: ۴۵۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴ 10 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از داستان شب،دوره‌ی كارگاه مجازی داستان‌نویسی خلاق از دو بخش تشکیل شده است. بخش آموزشی و بخش کارگاهی. در بخش آموزشی مبانی مقدماتی و تخصصی داستان‌نویسی به شکل منظم به هنرجویان ارائه می‌شود.
بخش آموزشی شامل عناصر داستانی، مفاهیم ساختار و نشانه شناسی داستانی، روایت شناسی مدرن، مبانی و معرفی و بررسی آثار داستان‌نویسان بزرگ جهان خواهد بود. اما مهم ترین موضوعی که دربخش آموزشی ارائه می‌شود شگردهای داستان‌نویسی و قصه‌پردازی‌ست. موضوعاتی چون تکنیک‌های شخصیت‌پردازی، دیالوگ نویسی، ساخت و پرداخت صحنه، شیوه‌های استفاده از نظرگاه و کانون دید و مجموعه‌ی بسیار وسیعی از شگرد‌های قصه‌پردازی‌ست که فناوری و هنر داستان را پدید می‌آورند. 
 
بخش دوم دوره‌ها را برنامه‌ی کارگاهی تشکیل می‌دهد. در این بخش هنرجویان داستان‌های خود را در فضای مجازی تعیین شده برای هر ترم و گروه به اشتراک می‌گذارند و دیگر هنرجویان همان ترم، یک هفته فرصت دارند نظر و پیشنهاد خود را درباره آن داستان مطرح کرده و به بحث بگذارند. رویکرد کلی این نظرات نباید صرفا انتقادی باشد، بلکه هر هنرجو موظف است راهکارهای خود برای رفع مشکلات هر اثر را نیز ارائه کند. اما مهم ترین کار در این بخش یافتن نقاط قوت و توانایی هر متن و توضیح علت قدرت آن خواهد بود. بدین ترتیب هنرجویان با تمرکز بر روی نقاط درخشان و قوی هر متن به شکل غیرمستقیم مهم‌ترین شیوه‌های ساختن لحظه‌های عالی و زیبای داستانی را می‌آموزند.

 هنرجویان می‌توانند آثار و تمرین‌های خود را به صورت متن نوشتار در فضای مجازی کارگاه ارائه کنند. دروس و تمرین‌های بخش آموزشی نیز به صورت متن و فایل صوتی به هنرجویان ارائه می‌شود. در پایان هر دوره هنرجویان موظف هستند یک داستان را به طور کامل بنویسند که در صورت تأیید استاد، داستان‌های برگزیده‌ی هر دوره، به صورت یک مجموعه منتشر خواهد شد.

مدت زمان دوره، دو ماه و در هشت جلسه خواهد بود. که بنا به صلاحدید استاد، زمان دوره می‌تواند افزایش پیدا کند. هزینه‌ی شرکت در هر دوره چهارصد هزار تومان است که هنرجویان پس از ثبت نام وارد گروه كارگاه مجاز‌ی می‌شوند. اساتید هر دوره یکی از داستان‌نویسان معاصر خواهند بود. جلسات آنلاين كارگاه به صورت هفتگی بوده و در ساعت مشخصی برگزار می‌شود. هر سه ماه، همایشی فصلی در تهران برگزار می‌شود که در آن مهمانان ویژه دعوت شده و سخنرانی‌های تخصصی داستان نویسی ارائه می‌شود. هنرجویانی که مایل باشند می‌توانند در این همایش‌های فصلی شرکت کرده و از نزدیک با اساتید و دیگر هنرجویان آشنا شوند. همچنین در صورت فراهم شدن شرایط لازم تور آموزشی کارگاه در شهرهای مختلف به صورت حضوری برگزار خواهد شود.

مدرس اولین دوره، محمدامین چیت‌گران است. شما می‌توانید برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به شناسه تلگرامی @Mary92am پیغام دهید.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار