معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما هم می‌خواهیم که در آمل یک مرکز فرهنگی خوبی برپا کنیم اما متأسفانه سرانه فضای فرهنگی مازندران بسیار پایین و یکی از بحث‌های مورد توجه ایجاد فضای فرهنگی مناسب و در خور مردم شریف آمل است.
کد خبر: ۴۵۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲ 10 July 2017
 سفیر هراز، هادی حسینی باتوجه به موارد مطرح شده در جلسه تهیه زمین برای احداث بزرگترین مرکز فرهنگی و کتابخانه شهر آمل گفت: ما هم می‌خواهیم که در آمل یک مرکز فرهنگی خوبی برپا کنیم اما متأسفانه سرانه فضای فرهنگی مازندران بسیار پایین و یکی از بحث‌های مورد توجه ایجاد فضای فرهنگی مناسب و در خور مردم شریف آمل است.
 
 
 وی بابیان اینکه ما بیشتر در پی آن هستیم که سرانه کتاب‌خوانی و فضای فرهنگی را بالا ببریم، اظهار کرد: اگر در روستاهای بزرگ مدرسه و یا مکانی مانند مساجد و اتاقی باشد، می‌توانیم در آنجا کتابخانه بزنیم؛ در داخل شهر نیز اگر اماکن و زمین غیرقابل استفاده به متراژ 100 یا 200 متر باشد بلافاصله آن را تبدیل به کتابخانه و در محله‌ها یک کتابخانه محلی برپا و آن را با امکاناتی از قبیل کتاب، کامپیوتر،ـ نوشت افزار و ... تجهیز می‌کنیم.
 
 
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اگر یک سالن خوبی داشته باشیم می‌توانیم از آن استفاده چند منظوره و بلافاصله آن را تجهیز کنیم، ادامه داد: اگر بخش خصوصی دارای سالنی باشد و بخواهد در آنجا سینما بزند ما صندلی، پرده دیجیتال و ... و بودجه‌ای بالغ بر 100 تا200 میلیون تومان به آن اختصاص می‌دهیم تا بتوانند یک سینمای خوب در مکانی مناسب در داخل شهر احداث کنند.
 
 
 
 
 
سیدجعفر رسول در این نشست گفت: تنها کتابخانه عمومی شهرستان آمل که در سال 36 احداث شد هم اکنون در حال بازسازی است.
 
 
 
وی با بیان اینکه شهرستان آمل در ارتباط با بحث کتاب‌خوانی بیشترین مراجعه کننده و کتابخوان را در سطح استان دارد، اظهار کرد: در مساله فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح استان، آمل رتبه نخست را دارد و تنها کتابخانه‌ای که دارد باتوجه به فضای موجود جوابگوی مراجعه کنندگان نبود.
 
 
 
فرماندار ویژه شهرستان آمل با عنوان اینکه کتابخانه مذکور برای جمعیت 30 هزار نفری ساخته شد، ادامه داد: باتوجه به اینکه اکنون جمعیت شهر آمل 301 هزار نفر جمعیت دارد باید کتابخانه‌ای در فضای دیگر افتتاح شود در این صورت مراجعه کننده زیاد و سرانه کتاب‌خوانی و فضای فرهنگی بالا می‌رود.
 
 
 
این مسئول با اشاره به ساخت 2 کتابخانه دیگر در شهر آمل با  کمک و تلاش دکتر یوسفیان، ادامه داد: با این حال کتابخانه مرکزی خوبی نداریم و تنها با تفکر عالی دکترحسینی معاون وزیر ورزش می‌شود این مساله را به سرمنزل مقصود رساند چراکه در این رابطه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آمل تلاش زیادی جهت تهیه زمین و مکان مناسب برای کتابخانه‌ای بزرگتر انجام داد اما با بودجه‌های استانی نمی‌شود این کتابخانه را احداث و تجهیز کرد.
 
 
 
رسولی در پایان خاطرنشان کرد: این مساله با توجه ویژه دکتر حسینی را می‌طلبد تا باتوجه به اینکه مکان جدید در قلب شهر واقع شده بتوانیم مکان فرهنگی و کتابخانه‌ای بزرگ جهت بالا بردن سرانه فضای فرهنگی گام برداریم.
 
 
 
در ادامه نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه شهر آمل یکی از شهرهای بزرگ استان مازندران است و سرانه فضای فرهنگی خوبی ندارد اما در بحث کتاب‌خوانی رتبه نخست را در سطح استان دارد، گفت: برای بالا بردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به یک مکان فرهنگی خوب و در خورد شأن مردم آمل نیاز است.
 
 
 
دکتر عزت‌الله یوسفیان ملا با عنوان اینکه به همین منظور مکان مناسبی در شهر آمل آماده کردیم، ادامه داد: از دکتر حسینی خواهشمندیم که با بازدید مکان فوق موافقت خود را اعلام تا بتوانیم فضای فرهنگی مناسبی در شهر آمل ایجاد کنیم.
 
 
 
حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی امام جمعه آمل نیز این شهر را مهد علما و فقهای بزرگی از قبیل علامتین حسن‌زاده آملی و جوادی آملی و دیگر بزرگان بیان کرد و گفت: برای شناساندن این عزیزان باید مکانی باشد که در آن جوانان و نوجوانان ما بتوانند از امکانات آن به خوبی بهره ببرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار