مدیر بازرسی اصناف استان اصفهان با اشاره به تعطیلی چایخانه‌هایی که قلیان عرضه کرده و در اختیار شهروندان قرار می‌دادند، گفت: از این پس فروش هر نوع ادوات و ابزارآلات قلیان توسط واحدهای صنفی مربوطه تخلف و عرضه ادوات قلیان ممنوع است.
کد خبر: ۴۵۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳ 09 July 2017
به گزارش تابناک : جواد محمدی فشارکی اظهار داشت: با توجه به تعطیلی واحد‌های صنفی چایخانه در اصفهان که در آن عرضه قلیان انجام و در اختیار شهروندان قرار می‌گرفت، از این پس فروش هر نوع ادوات و ابزارآلات قلیان توسط واحدهای صنفی مربوطه تخلف و عرضه ادوات قلیان ممنوع شده است.

وی افزود: با واحدهای صنفی که این نوع اجناس را در معرض فروش بگذارند و یا در ویترین‌شان نمایش دهند، برخورد قانونی صورت گرفته و با خاطیان برابر قانون برخورد لازم انجام خواهد شد.

مدیر بازرسی اصناف استان اصفهان تصریح کرد: از ابتدای تیرماه سال جاری در بازرسی به‌عمل آمده از صنوفی که مبادرت به عرضه ادوات قلیان می‌کردند، به 14 واحد صنفی متخلف اخطاریه داده شد و برای 6 واحد صنفی پلمب صادر شده و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل آمد.

وی گفت: این اقدام در قالب طرح مقابله با عرضه قلیان و آلات و ادوات آن در سطح استان اصفهان و اجرای قانون جامع مبارزه با دخانیات و حفظ سلامتی مردم صورت می‌گیرد چرا که عرضه آن در جامعه نقش مهمی در افزایش تقاضای جوانان ایفا می‌کند.

محمدی فشارکی از فروشندگان ادوات قلیان درخواست کرد، تغییر شغل داده و جواز کسب رسته‌های دیگر را انتخاب و به شغل دیگری مشغول شوند و یا ادوات قلیان را از واحدهای صنفی حذف کنند.

وی تاکید کرد: بازرسان مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان، عرضه کنندگان آلات و ادوات مصرف قلیان را شناسایی و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل  آورده و جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.

مدیر بازرسی اصناف استان اصفهان با اشاره به مشوق‌هایی که برای صنوف مرتبط با قلیان که تغییر شغل داده‌اند، اظهارداشت: کاهش روال اداری و تسهیل در صدور پروانه کسب جدید و ارائه تخفیف‌های مربوطه از مشوق‌ها در این زمینه هستند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با اقدامات در حال انجام تا پایان تابستان امسال فعالیت تمامی واحدهای صنفی عرضه کننده ادوات قلیان در اصفهان متوقف شود.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار