معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان البرز گفت که مهمترین رویکرد جهادکشاورزی استان تولید گندم کیفی در سطح مزرعه است و همین رویکرد باعث شده تا کشاورزان نمونه کشور از استان البرز باشند.
کد خبر: ۴۵۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 08 July 2017
به گزارش تابناک : محمد تاجدینی در نشست با استاندار البرز در سالن اجتماعات سیلوی استان البرز واقع در شهرستان فردیس، افزود: باید تلاش شود که کیفیت گندم از مزرعه مدیریت شود. گندمی که از مرزعه خارج می شود باید کیفیتی بالا و حداقل افت غیر مفید را داشته باشد. وی به نقش مدیریت مزرعه در بالا بردن کیفیت گندم اشاره کرد و گفت: یکی از راه ها حذف عوامل محدود کننده مبارزه با آفات و سن گندم در مزرعه است.
تاجدینی اظهار داشت: در سال جاری 15 هزار و975 هکتار از مزارع غلات با مدیریت در سطح استان تحت مبارزه با سن مادر و آفت قرار گرفت که این رقم نسبت به سال گذشته دو هزار هکتار افزایش داشت.
وی افزود:16 هکتار و 948 هکتار از کل مزارع غلات تحت مبارزه با علف های هرز قرار گرفت که گندم با کیفیت تحویل این سیلو شد. تاجدینی افزود: در 4 سال گذشته حمایت های دولت باعث افزایش تولید و کیفیت گندم شد که 23 درصد گندم، 32 درصد جو و 46 درصد کلزا رشد داشته است. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان البرز گفت: در برنامه تولید و خرید گندم از سال 92 تا 96 نسبت خرید و تولید به طور دائم افزایش پیدا کرده و امید است تا انتهای برداشت گندم این میزان به 50 هزارتن برسد نسبت به سال گذشته 43 هزار تن بود حدود 7 هزار تن افزایش خرید گندم را در استان البرز داشته باشیم.
وی تصریح کرد: دانه روغنی کلزا نیز یکی از محصولات استراتژی در بحث روغن نباتی و با کیفیت استان البرز است. در این زمینه نیز رشد قابل توجهی داشته باشیم و پیش بینی تولید امسال هزار تن خرید از سطح مزارع در استان است. تاجدینی گفت: یکی از برنامه های جهادکشاورزی استان افزایش سطح زیر کشت این محصول استراژی است. امسال 15 اکیپ در سطح مزارع برای نظارت بر کمباین ها و یک اکیپ در بخش خصوص به عنوان پشتیبان در کنار اکیپ های دیگر قرار دادیم.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار