معاون بنیاد شهید خراسان رضوی گفت: برگزاری اردوهای یک روزه در سطح شهرستان‌ها و برقراری ارتباط جامعه ایثارگری با مراکز مشاوره بنیاد از برنامه‌های اداره مشاوره مددکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی است.
کد خبر: ۴۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 07 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حسین غیاثی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در مشاوره و مددکاری جامعه ایثارگری قبل از هر چیز نیاز به آمار دقیقی از خانواده‌ها داریم اما امروز با وجود این که آمار تقریباً خوبی از جامعه ایثارگری داریم با این حال بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه ایثارگری بر ما پوشیده مانده است.

معاون بنیاد شهید خراسان رضوی عنوان کرد: در حال حاضر در بنیاد شهید و امور ایثارگران امکانات برای دستیابی به اطلاعات کم است و ما منابع کافی برای شناخت معضلات و مشکلات جامعه ایثارگری نداریم، دریافت اطلاعات صحیح و به روز نیاز به نیروهای متخصصی و کارآمدی دارد که بتوانند داشته‌های ما را به روز رسانی کنند.

وی افزود: برابری در فرصت‌ها به عنوان یکی از مولفه‌های تأثیرگذار باید مورد توجه مشاوران و مددکاران قرار گیرد و در مشاوره جامعه ایثارگری ایجاد فرصت‌های برابر مورد توجه قرار می‌گیرد و به طوری که این مورد از ارزش‌های اساسی مددکاری است.

غیاثی‌نژاد خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای یک روزه در سطح شهرستان‌ها و برقراری ارتباط جامعه ایثارگری با مراکز مشاوره بنیاد از دیگر برنامه‌های اداره مشاوره مددکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی است.

وی افزود: یکی از بهترین و مهم‌ترین معیارهایی که در مشاوره جامعه ایثارگری باید مورد توجه قرار گیرد توجه به امر مشارکت جامعه ایثارگری است.

رئیس اداره مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی عنوان کرد: مشارکت جامعه هدف باید افزایش داشته باشد زیرا ما نمی‌توانیم متولی تمام امور باشیم و نیازمند مشارکت جامعه هدف هستیم.

غیاثی‌نژاد با اشاره به اینکه اعتماد از دیگر مولفه‌های تأثیرگذار در افزایش کیفیت مشاوره و مددکاری است خاطرنشان کرد: توانمند سازی مراجعین و این که کاری کنیم که آنها به ما نیازمند نباشند بسیار اهمیت دارد و در مشاوره باید به سمتی برویم که جامعه هدف به تدریج از مشاوره بی‌نیاز شده و خود بتواند در برطرف کردن مشکلات خود فعالیت کند.

وی افزود: پاسخگویی تنها این نیست که در مشاوره ایثارگران به مسائل آنها بپردازیم و باید توجه داشته باشیم که پاسخ‌هایی قانع‌کننده داشته باشیم.

غیاثی‌نژاد گفت: اگر جامعه هدف و رسیدگی به مسائل آنها برای ما اهمیت دارد باید میزان مراجعان و مددکاران تناسب داشته باشد و اگر این تناسب برقرار نشود کار مشاوره با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود.

وی افزود: مددکاری کار با فرد و مددکاری کار با گروه دو موردی از مددکاری است که در حال حاضر در مراکز مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اجرایی می‌شود و این درست در حالی است که در جهان شش روش اصلی مددکاری شناخته شده که اختصاص بودجه‌ها کافی و جلب مشارکت جامعه هدف زمینه‌های اجرایی شدن مدل‌های دیگر را فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار