تابناک: این سیستم دیگر کارایی لازم را ندارد و به جای اینکه مشکلی از مشکلات شهر را مرتفع کند خود به یکی از بزرگترین دغدغه ها تبدیل شده است.
کد خبر: ۴۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 07 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، تابستان و زمستان نمی شناسد، مهمان ناخوانده خیابان های شهر می شود و تا ساعتها، سد راه مردم و خودروها میشود.
می گویند کمبود اعتبار سالها باعث شده تا اصفهان نتواند مشکل فاضلاب خود را حل کند و برای همین هم فاینانس خارجی به کمک شهر آمده تا شاید خیابان های شهر کمی از نشست های گاه و بیگاه آسوده شوند.
عمر شبکه فاضلاب در شهر اصفهان به حدود 40 سال می رسد و این در حالی است که این سیستم دیگر کارایی لازم را ندارد و به جای اینکه مشکلی از مشکلات شهر را مرتفع کند خود به یکی از بزرگترین دغدغه ها تبدیل شده است.
هاشم امینی مدیرعامل شرکت فاضلاب استان اصفهان، می گوید؛ حدود 50 درصد شبکه فاضلاب کلانشهر اصفهان به دلیل قدمت بالا نیاز به بازسازی و اصلاح دارد.
وی در این مورد افزود: این کار هزینه ای بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال در بر دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه سال 1344 شبکه فاضلاب شهر اصفهان اجرایی شد تاکید کرد: بازسازی شبکه فاضلاب از اولویت های شرکت آبفا اصفهان و در دستور کار این شرکت است.
وی طول شبکه فاضلاب شهر اصفهان را سه هزار و 600 کیلومتر اعلام کرد و گفت: در سالهای اخیر فرسودگی شبکه فاضلاب اصفهان حوادثی پی در پی را بوجود آورده که بارزترین آنها حادثه شبکه فاضلاب خیابان های مشتاق، نظر ، میر و چمران بوده است.
امینی با بیان اینکه پروژه ترمیم و بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان پروژه عظیمی است که برای اولین بار در کشور در دستور کار قرار گرفت گفت: به مرحله اول آن یکهزار و 770 میلیارد ریال فاینانس خارجی تخصیص یافته است و با بهره مندی از دانش روز و فناوری نوین عملیاتی می شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار