مسئول ارشاد مشهد از برگزاری مجمع رادیو و تلویزیون در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۴۳۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 04 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمد کاظم دبیری عنوان کرد: مجمع رادیو و تلویزیون جهان اسلام ۱۰ تیرماه در مشهد برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: در خصوص پایتخت فرهنگی صحبت زیاد است و افراد به این امر اشراف دارند.
وی ادامه داد: مؤسسه آموزش فرهنگ اسلامی متشکل از ۵۲ کشور جهان اسلام است که در حوزه علمی و آموزشی فعالیت دارد و یک از  موضوعات آن در سال ۹۵ موضوع شکل‌دهی پایتخت فرهنگی جهان اسلام در شهر برتر جهان اسلام بوده است.
رئیس اداره ارشاد مشهد با بیان اینکه در سال ۲۰۰۵ مکه پایتخت فرهنگی و ۲۰۰۶ دو شهر آسیا و یک شهر هم از شهرهای آفریقایی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده‌اند، افزود: در سال ۲۰۰۶ شهر اصفهان و حلب از سوریه و مالی و در سال ۲۰۱۷ چهار شهر عمان از اردن، سنار از سودان و مشهد از ایران به عنوان پایتخت جهان اسلام انتخاب شدند.
دبیری ادامه داد: پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصتی برای تاریخ و تمدن مشهد و معرفی ظرفیت و توانمندی این شهر با وجود حرم مطهر امام رضا(ع) به تمام عالم است.
مسىول دبیرخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام عنوان کرد: آنچه در شهر پایتخت فرهنگی به آن توجه می‌شود، تاریخ و تمدن و توانمندی و میراث شهر به جهانیان است.
وی ادامه داد: از ظرفیت رسانه در شهر اسلامی باید استفاده حداکثری شود چراکه از این طریق معرفی شهر پایتخت فرهنگی به خوبی انجام خواهد شد.
رئیس اداره ارشاد مشهد اظهار کرد: ارتباط و تعامل خوب بین فرهیختگان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر یکی از ویژگی‌های شهرهای پایتخت فرهنگی جهان اسلام است که در این زمینه خوشبختانه مشهد توانسته به تعاملات خوبی دست یابد.
وی اظهار کرد: از آغاز پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مشهد حدود ۳۰۰ مهمان از ۴۰ کشور اسلامی داشته‌ایم.
وی ادامه داد: برنامه‌هایی چون اجلاس شهرداران توسط شهرداری و... توسط دبیرخانه پایتخت فرهنگی انجام شد و قریب به  ۲۰۰۰ مهمان خارجی به مشهد سفر کردند و ششصد و خورده‌ای مسلمان از اتریش به مشهد سفر کردند که این فرصت خوبی برای معرفی ایران اسلامی، فرهنگ رضوی و شناخت سبک زندگی ایران اسلامی در خارج از کشور شد.
رئیس اداره ارشاد مشهد افزود: با سفر مهمانانی از کشورهای دیگر به مشهد و شناخت آداب و رسوم ایرانیان، نگاهشان به ایران تغییر کرد، چراکه آنها فکر می‌کردند مشهد از لحاظ فرهنگ و تمدن بسیار ضعیف است و با مواجهه با فرهنگ ایران و مفاخری چون فردوسی، حرم رضوی و چهره‌های علمی نظرشان نسبت به مشهد تغییر کرد.
وی بیان کرد: شهر اسلامی شاخصه‌هایی دارد و برای تعیین منشور ۲۰۱۷ ارزش بنیادین تبیین شده است.
دبیری  ادامه داد:  تاکنون ۱۲۰ رویداد فرهنگی مشخص شده که از آن میان ۷۰ برنامه شکل گرفته است.
مسئول دبیرخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در پایتخت فرهنگی انجام می‌شود تولیداتی در حوزه نشر، لوح فشرده و مختلف برای معرفی آن شهر است.
کنفرانس معماری ایران در دهه کرامت 
دبیری تصریح کرد: موضوعات مختلفی در دهه کرامت در قالب کاروان بین‌المللی سفر به کشورهای جهان اسلام و نشست مشترک بین تولیت اماکن مقدس اسلام، کنفرانس معماری ایران، همایش خادمان رضوی و بیش از ۷۰ برنامه تا پایان سال شکل خواهد گرفت.
برگزاری مجمع رادیو و تلویزیون جهان اسلام ۱۰ تیر در مشهد
وی از حضور گسترده خبرگزاری‌ها و مجمع رادیو و تلویزیون جهان اسلام در ۱۰ تیر ماه در مشهد خبر داد و اظهار کرد: دهمین اجلاس رادیو و تلویزیون جهان اسلام در مشهد با حضور ۲۲۰ شبکه، و ۸۰۰ مهمان برگزار خواهد شد که مراسم اختتامیه آن در تالار قدس حرم مطهر رضوی خواهد بود.
مسئول دبیرخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام بیان کرد: ارتقا فرهنگ اسلامی و دینی در شهر اسلامی یکی از شاخصه‌های اصلی پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و کار یک روز و شب نیست و این ایام می‌تواند نقطه عطفی باشد تا از ظرفیت و توانمندی‌های مشهد استفاده کنیم.
دبیری ادامه داد: استفاده از ظرفیت پژوهش در برنامه‌ریزی برنامه‌های پایتخت فرهنگی جهان اسلام به صورت کاربردی و عملیاتی از برنامه‌های مهمی است که باید شکل بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار