معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، قطر باید به یادداشت تفاهم امضا شده در نشست سران آمریکا و عرب در ریاض که بر ایجاد سازوکار خشکاندن منابع مالی گروه‌های افراط گرا مبتنی است، پایبند باشد.
کد خبر: ۴۳۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 01 June 2017
به گزارش تابناک : به نقل از "ویکلی استاندارد"، دینا پاول، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: توافق درخصوص ایجاد مرکزی برای مبارزه با افراط گرایی در ریاض بالاترین تعهدات درخصوص عدم تامین مالی سازمان‌های تروریستی به شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: وزارت خزانه داری آمریکا به موجب این توافقنامه و با همکاری کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تعهدات اجرایی همگان را بررسی خواهند کرد.

پاول تصریح کرد: دستاورد ما در آمریکا این است که دولت قطر را وادار به امضای این تعهد بکنیم. قطر این امارت کوچک در جزیره عربی همواره نسبت به اقدامات مربوط به مبارزه با تروریسم نافرمان بوده است.

وی گفت: اهمیت یادداشت تفاهم در این است که تمامی امضا کنندگان آن از جمله قطر نسبت به جزئیاتی که مسئولیت آنها را درخصوص مجازات کسانی که تروریسم را تامین مالی می‌کنند، پایبند باشند.

این روزنامه آمریکایی نوشت: حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر سابق قطر همواره بر چشم‌پوشی از مسائلی که مانع از تامین مالی تروریست‌های القاعده توسط قطر می‌شده اصرار داشته است.





۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار