با میزبانی استان خراسان رضوی؛
فراخوان بیست و هفتمین جشنواره تئاتر رضوان، استان خراسان رضوی با هدف، هویت‌بخشی و استقلال جشنواره به عنوان مهم‌ترین رخداد ، تاکید و تمرکز بر اجراهای عمومی و گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی و... منتشر شد.
کد خبر: ۴۳۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ 01 June 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، جشنواره‌های تئاتر استانی، مروری بر فعالیت‌ها و تولیدات سالیانه هنرمندان در عرصه تئاتر است و همچنین حضور خراسان رضوی در تمامی عرصه هنرهای نمایشی امری اجتناب‌ناپذیر است و به گونه‌ای ویترین تئاتر شهرستان‌های ایران محسوب می‌شود، برگزاری این جشنواره‌ها همواره بر تبلور و تثبیت این جایگاه پراهمیت تأکید داشته و خواهد داشت.
بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان در سال ۱۳۹۶، با هدف ارتقا، سطح کیفی آثار و ارتباط مؤثر تماشاگران با آثار نمایشی و هویت‌بخشی و استقلال جشنواره به عنوان مهم‌ترین رخداد تئاتری استان، تأکید و تمرکز بر اجراهای عمومی و گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی، ساماندهی بیشتر فعالیت‌های مختلف تئاتر و رصد تولیدات و اجراهای عمومی گروه‌های تثبیت شده تئاتر، هویت‌بخشی به گروه‌های ثبت شده تئاتر استان برگزار می‌شود.
موضوعات این جشنواره، آزاد و شامل اقتصاد مقاومتی «تولید و اشتغال»، «ایثار و شهادت»، «فرهنگ رضوی»،«پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تقویت مبانی و عوامل فرهنگی در کاهش آن»، «تحکیم بنیان خانواده و آموزش در سنین کودکی»،«مبارزه با مفاسد اخلاقی و بهبود سبک زندگی اسلامی_ ایرانی»، «توجه به مناطق بی‌دفاع شهری و حاشیه‌های شهرها»،«همدلی و نزدیکی اقوام مختلف در استان»،«افزایش نشاط و امید و بالا بردن سرمایه اجتماعی» برگزار خواهد شد.
براساس این گزارش، بخش‌های جشنواره شامل، مسابقه، نمایش‌های صحنه‌ای، میهمان، نمایش‌های خارجی، نمایش‌هایی به انتخاب دبیرخانه جشنواره و بخش جنبی که شامل، نمایش‎نامه‎خوانی و نمایشنامه‌‎نویسی، خیابانی است.
برهمین اساس، آخرین مهلت ارسال آثار و سایر مدارک تا ۳۱ خردادماه است و بازبینی آثار دهه آخر مردادماه انجام خواهد شد و برگزاری جشنواره نیمه دوم شهریورماه برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان جهت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت مشهد تئاتر http://mashhadtheater.ir مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار