مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه تا سه ماه آینده طرح تکاپو در استان خراسان جنوبی اجرایی می‌شود گفت: این طرح، برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار است.
کد خبر: ۴۳۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 30 May 2017
محمد سنجری ظهر امروز در کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر بخواهیم در اجرای سیاست‌های اشتغال موفق باشیم باید خلأ مهارت آموزی را در جامعه پر کنیم.

وی  با بیان اینکه در بسته حمایتی اشتغال پایدار باید دستگاه‌های اجرایی که این مهم برای آنها تعریف شده است سهمیه استانی خود را پیگیری کنند افزود: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی از جمله طرح‌هایی است که در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در مدتی که کارآموز کار می‌کند مشمول قانون کار و تامین اجتماعی نیست و تنها برای حوادث ناشی از کار زیرپوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار می‌گیرد.

سنجری بیان کرد: تا سه ماه آینده طرح تکاپو در استان خراسان جنوبی اجرایی می‌شود و این طرح، برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار است که در این طرح اشتغال پایدار با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای پیش‌بینی شده است.

امکانات موجود خراسان جنوبی برای اشتغالزایی مورد استفاده قرار گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه در شرایط کنونی بیکاری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها و مسئولان است گفت: باید از امکانات موجود استان برای اشتغالزایی استفاده کنیم.

بی‌بی عصمت سرفرازی اظهار داشت: همیشه مشارکت‌های مردمی در اجرای سیاست‌ها امری مهم بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: آنچه که در استان خراسان جنوبی همواره باید مورد توجه قرار گیرد توجه به تسهیلات و امکانات مورد نیاز برای اشتغالزایی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی گفت: همه باید در راستای اشتغالزایی کمک کنیم چون در شرایط کنونی بیکاری از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها و مسئولان است.

سرفرازی افزود: طی سال‌های 85 تا 91 در کشور به زمینه اشتغال پرداخته نشده است و زمانی می‌توانیم وضعیت اشتغال را به میزان نرمال برسانیم که همه دستگاه‌ها برای رفع بیکاری تلاش کرده و گام‌های موثری در این راستا برداشته شود.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای حضور جوانان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فراهم شود اظهار داشت: باید از امکانات موجود برای اشتغالزایی استفاده شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار