داور دومین جشنواره شعر مهدویت گفت: پیوند میان انتظار با مسائل جهان اسلام در آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره بسیار ارزشمند است.
کد خبر: ۴۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 03 June 2015
محمدکاظم کاظمی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر مهدویت در سالن اجتماعات فرهنگسرای رسانه اظهار کرد: با وجود اینکه شعر مهدویت بیشتر درباره انتظار شاعران و مردم برای ظهور امام زمان (عج) است اما باید به این نکته توجه کرد که جامعه از طریق رویکردهای اخلاقی، سیاست و تعالیم دینی می‌تواند آماده ظهور امام زمان (عج) شود.

وی به عنوان نماینده هیئت داوران این جشنواره، توجه خاص شاعران امروز و متولیان برنامه ادبی به موضوع انتظار را مهم دانست و تصریح کرد: پیوند میان انتظار با مسائل جهان اسلام در آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره بسیار ارزشمند است و کیفیت شعرها خوب بود چرا که به نظر می‌رسد جریان شعری امروز از نظر زبانی و هماهنگی شعرها با معیارهای امروزی شعر رو به پیشرفت است اما متاسفانه در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی نداشته است.

داور دومین جشنواره شعر مهدویت موضوعات این جشنواره را در قالب آثار رسیده قابل مشاهده عنوان کرد و افزود: ضعف شعرهای نو سروده شده کاملا محسوس بود و شاید علت آن را می توان نبود پیوند میان قالب‌های آزاد و مفاهیم دینی دانست.

کاظمی تاکید کرد: شاعران آیینی به‌ویژه جوان باید به درون مایه و نوع تفکر موضوع شعر خود توجه بیشتری داشته باشند و همان طور که بعد هنری شعر را در آثار خود ارتقا می‌بخشند، جنبه محتوایی را نیز به صورت دقیق دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اجتماعی و سیاسی به موضوع انتظار در برخی از شعرها محسوس بود و می‌توان آن را پدیده ارجمندی دانست، اما باید موضوع انتظار از قالب تمنا و آرزوی ظهور به عرصه وظایف اجتماعی، سیاسی و اخلاقی فرد منتظر تغییر پیدا کند و متاسفانه این امر در بسیاری از آثار به صورت تکراری و یکنواخت در نظر گرفته شده بود.

شرکت بیش از 500 شاعر از سراسر کشور در این جشنواره

در ادامه، دبیر دومین جشنواره ملی شعر مهدویت با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از پنجم خرداد امسال اعلام شده است، گفت: در طول این مدت زمان کوتاه، بیش از 500 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه رسید که 350 اثر به مرحله داوری و در نهایت 18 اثر مقام‌های برتر را کسب کردند.

هاشم رضازاده افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ مهدویت و معرفی آن به مردم به‌ویژه شاعران نسل جوان است که تلاش شد تا موضوعات تخصصی و غیرتکراری در آن ویژه شاعران آیینی سراسر کشور ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار