مديرکل حفاظت محيط زيست استان هرمزگان نسبت به وجود آلودگي‌هاي ميکروبي در ساحل شهر بندرعباس هشدار داد.
کد خبر: ۴۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 03 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، مجيد وفادار، مديرکل حفاظت محيط زيست استان هرمزگان، در نشستي خبري به مناسبت هفته گرامي داشت محيط زيست، اظهار کرد: طي سال 93، آب‌هاي استان 652 بار مورد پايش قرار گرفتند که 132 دفعه آن در سواحل و آب‌هاي بندرعباس بوده است.

وي با اشاره به اينکه نتايج به دست آمده از اين پايش‌ها، حاکي از وجود آلودگي ميکروبي در سواحل بندرعباس است، افزود: بر اين اساس، آلودگي ميکروبي در اين مناطق چهار برابر حد استاندارد است.

وفادار خاطرنشان کرد: طي آمارهاي به دست آمده از پايش دريايي سواحل بندرعباس در سال ۹۳ و ۹۴، در هفت ايستگاه خواجه عطا، پارک دولت، سورو، هتل هما، بندر شهيد حقاني، خورهاي شيلات و گورسوزان آلودگي ميکروبي در سواحل شهر بندرعباس چهار برابر حد استاندارد گزارش شده است.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان هرمزگان با بيان اينکه حد استاندارد آلودگي ميکروبي ۴۰۰ سلول در ۱۰۰ ميلي‌ليتر است، تصريح کرد: نتايج پايش‌ها نشان مي‌دهد در مناطق خور شيلات، خور گورسوزان و ورودي تصفيه‌خانه فاضلاب شهر بندرعباس تراکم ميکروبي بالاي ۱۶۰۰ است.
وي همچنين از پايش ديگر شهرهاي ساحلي استان مانند پارسيان، بندرلنگه، بندر خمير، سيريک و جاسک و غيره خبر داد و افزود: اجتماعات فيتوپلنگتوني، شوري، دما و غيره از جمله مواردي است که در اين پايش‌ها بررسي مي‌شوند.

وفادار در ادامه نيز با اشاره به پيامدها و بيماري‌هاي احتمالي که از طريق آب دريا به انسان منتقل خواهد شد، يادآور شد: بيماري‌هاي پوستي، اثرات گوارشي مانند هپاتيت A از طريق آب به انسان منتقل مي‌شود.

مديرکل محيط زيست هرمزگان در مورد راهکار جلوگيري از اين مساله نيز گفت: کلر زدن ساده‌ترين روش براي کاهش آلودگي ميکروبي در ساحل شهر بندرعباس است و با توجه به علاقه زياد مردم بومي و گردشگران به استفاده از دريا، اين مساله بسيار مهم است که متأسفانه حداقل کار ممکن نيز انجام نمي‌شود.

وي با تاکيد بر اينکه مرگ‌ومير آبزيان يکي ديگر از اثرات اين آلودگي‌ها است، ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان در سال گذشته اخطاريه‌هاي متعددي به دليل ورود پساب به دريا دريافت کرده است.

اضافه مي‌شود، چندي پيش شاهد مرگ دسته‌جمعي تعداد زيادي از ماهيان سطحي در ساحل بندرعباس بوديم که علت اصلي آن هنوز اعلام نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار