امام جمعه کلاته‌خیج:
امام جمعه کلاته‌خیج با تأکید بر اینکه دشمن ناجوانمردانه دنبال تخریب مهدویت است، گفت: باید جلوی جریان شبهه‌آفرین دشمن در بحث مهدویت را بگیریم.
کد خبر: ۴۲۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 11 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا شکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه نیمه شعبان اظهار کرد: شیعه در دوران غیبت امام زمان (عج)، وظیفه نصرت و یاری آن حضرت را بر عهده دارد.

وی افزود: در دعای عهد آمده است که پروردگارا من را در زمره یاران امام عصر (عج) قرار بده و این سؤال مطرح می‌شود امام زمان (عج) که با دستور خداوند متعال قدم برمی‌دارد تا ظهور کند، چه نیازی به نصرت ما دارد.

امام جمعه کلاته‌خیج با بیان اینکه زمانی می‌توانیم معنای این نصرت را بدانیم که نخست بدانیم آن حضرت چه مشکلاتی در دوران غیبت دارند، تصریح کرد: جملات و بیانات امامان معصوم (ع) در بحث غیبت امام زمان (عج) نشان می‌دهد که امام زمان (عج) در دوران غیبت شرایط سخت و سنگینی دارند.

شکری با تأکید بر اینکه حتی امام علی (ع) برای امام زمان (عج) گریستند و فرمودند فرزند من در دوران غیبت آواره است و جای معینی ندارد و تک و تنهاست، اضافه کرد: در زیارت ناحیه مقدسه می‌خوانیم که سلام من بر کسی که دردمند، اندوهگین و غرق در مشکلات است.

وی با اشاره به نامه امام زمان (عج) به شیخ مفید تصریح کرد: شیخ نامه را بوسید و بر چشمانش گذاشت و خواند و گریست؛ حضرت در آن نامه نوشته بود که آیا می‌دانی من این نامه را از کجا برات می‌نویسم؟ چادرم در صحرایی ظلمانی و تاریک است.

امام جمعه کلاته‌خیج در تشریح معنای نصرت و یاری امام زمان (عج) اضافه کرد: نصرت بدین معناست که هر شیعه باید خود را با حالات امام زمان (عج) تطبیق دهد؛ امام زمان (عج) فرمودند که شیعیان ما کسانی هستند که وقتی ما اندوهگین و ناراحت هستیم، آن‌ها هم ناراحت‌ هستند.

شکری تأکید کرد: دعا کردن اولین نصرت ما در دوران غیبت است؛ امام زمان (عج) در نامه‌ای به سیدابوالحسن می‌خواهد کتابی راجع به دعا کردن بنویسد، دعای زیادی برای فرج امام زمان (عج) باید بخوانیم.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری (ع) به احمد ابن اسحاق قمی که فرمودند «به خدا قسم که خداوند متعال غیبتی برای فرزندم مهیا می‌کند و کسی از هلاکت آن دوران نجات پیدا نمی‌کند؛ مگر آنکه خداوند متعال او را به دعا برای تعجیل در فرج فرزندم موفق بدارد»، اضافه کرد: در دوران غیبت برای فرج امام زمان (عج) انسان باید به‌گونه‌ای دعا کند که انگار مشکلات از هر سو به سمت او می‌آید؛ اگر این‌گونه دعا کنیم، خداوند زمان غیبت امام زمان (عج) را کم می‌کند و او را می‌رساند.

شکری ادامه داد: کمک ما به آن حضرت، دعا کردن برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) است تا از این طریق خداوند متعال بر شیعه منت گذارد و مدت طولانی غیبت را بر ما ببخشد.

وی با تأکید بر نصرت علمی از ابعاد دیگر نصرت شیعیان در تعجیل فرج امام زمان (عج)، نوشتن کتاب توسط اهل قلم را ازجمله نصرت‌های علمی برشمرد و افزود: شیخ صدوق در خانه خدا وجود امام زمان (عج) را ملاقات کرد و امام زمان (عج) به شیخ فرمودند، ای شیخ چرا به ما کمک نمی‌کنی؟ کتابی راجع به غیبت من بنویس.

امام جمعه کلاته‌خیج ادامه داد: شیخ صدوق بر حالت امام زمان (عج) بسیار گریست و کتاب کمال‌الدین و اتمام النعمه را در بحث غیبت امام زمان (عج) نوشت و مسائل زیادی را در این کتاب مطرح کرده است.

شکری با تأکید بر اینکه دشمن ناجوانمردانه دنبال تخریب مهدویت است، افزود: باید در قالب نوشته‌ها و کلمات جلوی جریان شبهه‌آفرین دشمن در بحث مهدویت را بگیریم و بر قدرت علمی شیعه در دوران غیبت امام زمان (عج) بیفزاییم و شبهات را برطرف کنیم.

امام جمعه کلاته‌خیج اظهار کرد: طبق فرموده امام صادق (ع)، اگر کسی در دوران غیبت می‌خواهد در زمره یاران امام زمان (عج) قرار گیرد، باید تقوا را باید رعایت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار