رئیس جمهور ترکیه بر این باور است که طرح مورد حمایت روسیه برای ایجاد مناطق امن و بدون تنش در داخل سوریه تنها ۵۰ درصد از راهکار جنگ و درگیری در این کشور خواهد بود.
کد خبر: ۴۱۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 04 May 2017

به گزارش تابناک : به نقل از فرانسه رجب طیب  اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی که امروز پنجشنبه منتشر شده، تاکید کرد: طرح مسکو برای ایجاد مناطق موسوم به مناطق بدون تنش در داخل سوریه، 50 درصد راه حل جنگ شش ساله این کشور است.

اردوغان چهارشنبه در شهر سوچی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره طرح ایجاد مناطق امن و بدون تنش در سوریه مذاکره کرده است.

اردوغان در بازگشت از شهر سوچی در جمع خبرنگاران در هواپیما گفت: چنین مناطقی شامل ادلب، در استان حلب، الرستن در استان حمص و بخشی از دمشق و درعا خواهد بود. امیدوارم اگر این طرح اجرا شود، 50 درصد مساله سوریه را بتوان حل و فصل کرد.

سرنگونی جنگنده روسی توسط جنگنده های ترکیه در نوامبر 2015 میلادی روابط دو کشور را به شدت بحرانی کرد. ولی روند عادی سازی روابط از سال گذشته آغاز شد و به گفته پوتین، روابط آنکارا و مسکو به طور کامل بهبود یافته است.

البته تنش هنوز در روابط دو کشور وجود دارد. اردوغان در این دیدار نارضایتی خود را نسبت به حضور نیروهای روسی در کنار شبه نظامیان کرد وای پی جی اعلام کرده است و پوتین نیز قول داده است که تسلیحات ارتش روسیه در نهایت به دست کردها نخواهد افتاد.

ترکیه شبه نظامیان کرد وای پی جی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار