تابناک تهران - مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران در گفت و گو با تابناک تهران از صدور مجوز برای راه اندازی 2 مرکز معاینه فنی جدید در تهران خبر داد.
کد خبر: ۴۱۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 03 May 2017
همه‌چیز از آن زمان جدی شد که وزارت کشور تصمیم گرفت با اجرای "طرح کاهش" خودروها را از طریق تدوین قانون به مراکز معاینه فنی روانه کند و در پی آن خودروهایی را که برگه معاینه فنی نداشته باشند مستوجب جریمه بداند. اگرچه تا پیش از آن‌هم برای مسئولان و حتی مردم به‌خوبی روشن بود که یکی از علت‌های تنگ شدن نفس آدم‌ها، تیرگی و دودآلودی آسمان و گرفتار شدن به انواع و اقسام بیماری‌ها، حاصل درست نسوختن سوخت و ایراد و اشکال خودروهاست؛ اما گویا این مسائل برای خیلی‌ها آن‌چنان مهم نبود. این را می‌شد از خودروهایی که با کوچک‌ترین حرکت، سرفه‌ای را نصیب مردم می‌کردند متوجه شد.
راه اندازی 2 مرکز معاینه فنی جدید در تهران
سال‌هاست که دریافت معاینه فنی خودرو برای رانندگان الزامی است، اما این روزها دیگر به دلیل قانون جریمه بای تمام جامعه تکلیف شده است. این تکلیف در وهله اول خوشحال کننده است اما در نگاهی دیگر به مراکز معاینه فنی تهران و انبوه جمعیت در آنها خوشحال را به تأسفی تبدیل می کند که چرا در کلان شهر تهران با این میزان جمعیت تعداد مراکز معاینه فنی خودرو کم است؟؟؟؟؟

سید نواب حسینی منش، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران درباره کمبود مراکز معاینه فنی در تهران گفت: "ما در کلان شهری همچون تهران با انبوه جمعیت و خودرو به مراکز معاینه فنی بیشتری نیاز داریم، تا مشکل صف های طولانی حل شود."

وی ادامه داد: "به دنبال پیگیری های لازم در سال 96 مجوز ساخت و راه انازی دو مرکز معاینه فنی جدید صادر شده است."

حسینی منش درباره موقعیت مکانی این مراکز نیز اظهار کرد: "یکی از این مراکز در غرب پایتخت و دیگری در جنوب شرقی بنا خواهند شد."

وی با اشاره به میزان مراجعات برای دریافت معاینه فنی خودر در دهه اول اردیبهشت ماه تصریح کرد: "در دهه اول اردیبهشت ماه سال جاری 39 هزار و 356خودرو به مراکز 13گانه تهران مراجعه کردند."

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران همچنین افزود: "در حال حاضر 13 مرکز در تهران به متقاضیان دریافت معاینه فنی خودرو خدمات می دهند، که با توجه به جمعیت تهران این تعداد کم است، انشالله با راه اندازی 2 مرکز جدید کمی از فشار بر این مراکز 13گانه کم شود."

سید نواب حسینی منش، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران، در پایان درباره تعطیلی مرکز معاینه فنی خودرو سایپا گفت: "مرکز سایپا به دلیل سوددهی پایین جمع شد، و تمام تجهیزات آن به دیگر مراکز انتقال یافت."
منبع: تابناک
برچسب ها: معاینه فنی ، خودرو ، تهران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار