عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی:
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: مدل های نظام پرداخت و نظام مدنی در راستای حمایت از کارگران در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۱۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹ 02 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، امیرحسین قاضی زاده در دومین جشنواره "خدا قوت کارگر" که در سالن شهدای راه آهن مشهد برگزار شد، اظهار کرد: کارگران تریبون ندارند و این در حالی است که برخی از افراد با نفوذ و ممتاز جامعه سندیکا دارند و دیدگاه ها و علائق خود را از طریق نخبگان جامعه به مرحله عمل می رسانند. 
وی ضمن تبریک هفته کارگر و تقارن آن با اعیاد شعبانیه و با اشاره به تفاوت بین ضعیف و مستضعف گفت: ضعیف فردی است که توانایی فردی انجام کار را ندارد اما مستضعف فردی است که فرصت ها از وی گرفته شده و شرایطی برای او فراهم نشده تا استعدادهای وجودی خود را به کمال برساند.
قاضی زاده یاد آور شد: برای حمایت از کارگران مدل های نظام پرداخت و نظام مدنی در برنامه  ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است. 
نماینده مردم مشهد در مجلس همچنین خواستار اصلاح قانون کار و تامین اجتماعی شد و گفت: جای تاسف دارد که برخی از منابع عمومی بهره می برند اما دریافت های مالیاتی آنان به حدی ست که فاصله طبقاتی را در جامعه ایجاد کرده است.
وی توجه و احترام به مجموعه عواملی که تولید و زنجیره خدمات ارزی را فراهم می کنند را ضروری دانست و گفت: باید سپاسگزار کارگرانی باشیم که سهمی در تولید و ارزبری اقتصادی دارند و آنها باید از این ارزش سهم داشته باشند. 
همچنین در این مراسم حجت الاسلام واعظ موسوی بااشاره به ضرورت کسب رزق و روزی حلال گفت: در مجادله های زوجین،طرفین باید منطق را درنظر بگیرند تا  اختلافات جزئی که بخشی از زندگی است تبدیل به مشاجره و جدایی نشود.
وی افزود: در برابر عصبانیت همسران نباید مقابله به مثل کرد و واکنش منفی نشان داد بلکه باید صبر خود رو افزایش داد. 
وی با اشاره به این که ایراد گرفتن و بهانه گیری از اوصاف جوانمردی نیست گفت: جوانمرد راحت فراموش می کند و در برابر عذر خواهی کوتاه می آید.
واعظ موسوی ضمن توصیه به کارگران گفت: در کار خود تمرکز داشته باشید و در هنگام کار در حرفه و شغل خود به موارد فرعی توجه نکنید و از ورود به مواردی که شما را از تلاش تخصصی و حرفه ای دور می کند اجتناب کنید
گفتنی است جشنواره "خدا قوت کارگر" که به همت سازمان فرهنگی –تفریحی شهرداری با حضور بیش از 4000 هزار نفر از خانواده های کارگران ساختمانی و صنوف دیگر، جمعی از اعضای شورای شهر  و "هادی ابویی"دبیر کل کانون عال انجمن های صنفی کارگران کشور
برگزار شد. 
 در این مراسم، علی مسعودی، طنز پرداز مشهدی به اجرای استنداپ کمدی پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار