استاندار سمنان:
استاندار سمنان با اشاره به وجود استعدادهای خوب هنر انقلابی در این استان گفت: سمنان پیشرو هنر انقلابی در کشور است و وجود افرادی مانند علی معلم دامغانی نمونه این هنرمندان است.
کد خبر: ۴۰۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 09 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد رضا خباز در دیدار صبح یکشنبه خود با هنرمندان حوزه هنری استان سمنان به مناسبت سالروز شهادت مرتضی آوینی و روز هنر انقلابی به میزبانی دفتر خود، ضمن اشاره به رسالت‌های یک هنرمند انقلابی، بیان داشت: خوشبختانه این استانمهد هنرمندان متعهد، متدین، ولایی و انقلابی است.

محمد رضا خباز استاندار سمنان - کراپ‌شده - آینه

وی افزود: خداوند متعال هنر را در اوج در وجود انسان متبلور کرد و انسان هنرمند زاییده ذات اقدس الهی است لیکن هنرمندان باید قدر این نعمت الهی و خدادادی را بدانند و از آن در راستای ترویج معرفت بالله بهره گیرند.

استاندار سمنان ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در استان سمنان برای ترویج هنر انقلابی، بیان داشت: باید از هنرانقلابی حمایت کرد تا جوانان مستعد دیار قومس به این سمت گرایش بیشتری داشته باشند.

خباز از تعزیه، شعر آئینی، هنرهای تجسمی، نمایشی، فیلم سازی، مداحی و ... به عنوان پیشروهای هنر انقلابی یاد کرد و گفت: افرادی مانند شهیدآوینی می توانند بهترین الگو برای هنرمندان و فعالان در این عرصه ها باشد.

وی افزود: خداوند در وجود انسان طلب هایی را قرار داده و مطلوب را نیز خود آفریده است لیکن میل به جاودانگی از طلب های انسان محسوب می شود و یکی از مطلوب ها هنر است لذا باید گفت انسان می تواند با هنر متعهد آن خواسته و طلب درونی را محققق سازد.

استاندار سمنان همچنین با تاکید بر اینکه هنر خواسته درونی جاودانگی را در هر انسانی را متجلی می سازد، گفت: شهید آوینی نمونه کامل یک هنرمنداست که نام این شهید همیشه در کشور جاودان خواهد ماند.

خباز تصریح کرد: با پیشنهاد تشکیل شورای هنرمندان و اعضای اتاق فکر فرهنگ و هنر استان موافق بوده و از این امر حمایت خواهم کرد.

وی با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی استان سمنان تهیه شده و باید نقشه راه و دور نمای فرهنگی آن نیز تدوین شود، افزود:دستگاه های اجرایی موظف هستند که از تولیدات هنری و به خصوص تولیدات نمایشی حمایت کرده و در تامین منابع مالی آنمساعدت کنند.

استاندار سمنان همچنین با اشاره به علاقه خودبه هنر تاکید بر ضرورت حضور دربرنامه های هنری استان، تصریح کرد: مسئولان استان باید از هنرمندان حائز عناوین برتر کشور و جهان حمایت کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار