فرماندار کاشمر خبرداد؛
۴۸۰هزارنفر از اماکن و مجموعه ها وآثار تاریخی و گردشگری شهرستان کاشمر در ایام نوروز دیدن کردند.
کد خبر: ۴۰۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱ 08 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمد حسن فرهادی فرماندار ورئیس ستاد هماهنگی واجرایی خدمات سفر در گفتگویی از بازدید 480هزارنفر از اماکن و مجموعه ها وآثار تاریخی و گردشگری شهرستان در ایام نوروز خبرداد.
وی با اشاره به26 اثر تاریخی ثبت شده و امامزادگان اعظم و زیارتگاه شهید آیت ا.. مدرس درشهرستان به عنوان دومین شهرزیارتی استان گفت تا پایان تعطیلات نوروزی480هزارنفر نفر از اماکن زیارتی و تفریحی وگردشگری شهرستان بازدید نموده اند.
فرهادی فرماندار شهرستان کاشمر اظهارداشت تمام تلاش شهرستان واعضا ستاد خدمات سفر بر ارائه خدمات در خور شان زائرین ومسافرین در جهت ایجاد فضایی متفاوت و مفرح برای زائرین نوروزی بوده است تا بتوانیم سطح ماندگاری مسا فرین را درشهرستان افزایش دهیم
وی خاطرنشان کرد درایام نوروز امسال که با شعار نوروزی متفاوت اغاز شد تمام تلاش اعضا ستاد فراهم نمودن تعطیلاتی با ارامش و با نشاط و با تاکید بر انجام اقدامات فرهنگی برای مسافرین نوروزی در کاشمر بود که دراین راستا باتلاش کمیته های 14 گانه زیرمجموعه ستاد خدمات سفر 20 جشنواره در غالب برپایی نمایشگاه تصاویر جاذبه های گردشگری کاشمر ، اجرای زنده بازی های بومی محلی ، اجرای برنامه نمایش های آئینی در قالب عیدانه سرو نوروزی از ابتدای فروردین تا هشتم فروردین ، اجرای زنده موسیقی محلی توسط گروه های محلی شهرستان ، برگزاری عصر شعر و موسیقی ترنم بهاری با حضور هنرمندان ، شاعران و برگزاری جشنسنتی عیدگاه (نوروزگاه ) درروستاهای هدف گردشگری و ضبط برنامه تلویزیونی عیدانه در برخی روستاها برگزارگردید.
رییس ستاد خدمات سفر شهرستان افزود در کنار سایر اقدامات فرهنگی در مجتمع فرهنگی شهید مدرس و بقاع متبرکه هم اقدامات ارزنده ای برگزار گردیده است.
وی تصریح نمود طرح نوروزی آرامش بهاری از اقدامات قابل تحسینی است که با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه شهرستان وبا همکاری اداره اوقاف وامورخیریه در راستای ارائه خدمات فرهنگی ،تربیتی اموزشی برای زائرین ارائه شده است که مورد استقبال بازدید کنندگان از بقاع متبرکه شهرستان قرار گرفت.
وی همچنین بااشاره به پیش بینی 7مرکز اقامتی و مهمانسرای ادارات و زائرسرای زیارتگاه شهید مدرس افزود در ایام تعطیلات نوروز 43هزارنفر در اماکن اقامتی شهرستان اسکان داده شده اند.
فرماندار کاشمر با اشاره به وجود دو موزه آثار شهید آیت ا..مدرس و موزه سیمای طبیعی کاشمر  بیان داشت در ایام تعطیلات نوروز امسال 1500 بازدید از موزه ها ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از افزایش چشم گیری برخوردار بوده است.
وی همچنین افزود با هماهنگی بین دستگاههای نظارتی شهرستان وبمنظور جلوگیری از موازی کاری با اطلاع رسانی به مردم و نصب بنرهای نظارتی و همکاری و مشارکت بالای مردم در این خصوص بازرسی و نظارت بر ارائه خدمات دستگاههای عضو ستاد در ایام تعطیلات بصورت مستمر از اماکن اقامتی و خدماتی انجام شدودراین ایام تعداد 290بازدید از اماکن خدماتی واقامتی وعرضه مواد غذایی ورستورانها ثبت شده است.
فرهادی خاطرنشان کرد درراستای معرفی جاذبه ها وظرفیتهای گردشگری شهرستان 80000اقلام فرهنگی شامل بروشور و تراکت و بنر تهیه شده بود که در 8پایگاه ثابت وموقت و سایر اماکن زیارتی وتفریحی درایام نوروز بین مسافرین وهمشهریان توزیع گردید و همچنین در جهت معرفی صنایع دستی وگردشگری و حمایت از فعالین عرصه صنایع دستی بازارچه صنایع دستی در ابتدای بولوار سید مرتضی با معماری سنتی ودر 30غرفه برپا شد که مورد استقبال چشمگیر مسافرین نوروزی قرارگرفت.
فرهادی افزود درنوروز امسال 20000 بروشور راهنمای گردشگری توسط دبیرخانه ستاد دربین مسافران و گردشگران توزیع شده است .
وی گفت : درکنار سایر خدمات که توسط اعضا ستاد ارائه شده است از سوی شهرداری فضای شاد و مفرحی ازجمله زیباسازی وطراحی المانهای نوروزی صورت گرفته است
فرهادی خاطرنشان کرد : طراحی ونصب 14المان در سطح شهر ،رنگ امیزی 140هزارمترمربع جداول ،برپایی بازارچه سنتی اجرای طرح های کاشی کاری و نقاشی دیواری از اقداماتی است که ازسوی شهرداری برای ایام نوروز تدارک دیده شده است .
فرماندار درادامه با اشاره به اینکه براساس اعلام گزارش پلیس راه کاهش 100 درصدی تصادفات منجر به فوت جاده‌ای در محورهای اصلی این شهرستان در ایام نوروز به نسبت سال گذشته را داشته ایم افزود : درایام نوروز 504 ماموریت اورژانس 115 شهرستان کاشمر  در طرح امداد  نوروزی تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه در ثیت شده است و همچنین بیش از 25هزلر نفر به مراکز درمانی و همچنین مراکز بهداشتی شهرستان کاشمر در ایام نوروز برای دریافت خدمات درمانی بهداشتی مراجعه نمودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار