نماینده رئیس جمهور در بازدید از مناطق زلزله‌زده خراسان رضوی:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش درباره ارزیابی از و ضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان، گفت: متاسفانه آمار حوادث در کشور بالا است، اما در کنار آن نهادهایی مانند هلال‌احمر، بسیار مسئولیت پذیر و چابک عمل کردند.
کد خبر: ۴۰۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ 08 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی پزشکی در بازدید از مناطق زلزله‌زده فریمان، رضویه و تربت جام؛ به عنوان نماینده رئیس‌جمهوری و به همراه رييس جمعیت هلال‌احمر، رييس سازمان امداد و نجات و رييس سازمان اورژانس، افزود: باید به هلال‌احمر بابت عملکرد حرفه‌ای چند سال اخیر آن، تبریک گفت و شاهد این ادعا هم عملیات گسترده امدادرسانی به زلزله‌زدگان در خراسان رضوی بود که با سرعت خوب و منطقی انجام شد.
وی با اشاره به اینکه رضایت استاندار و مجموعه مدیریت بحران از هلال احمر در این سفر مشهود بود، عنوان کرد: در زلزله خراسان رضوی، سریع‌ترین اقدامات امداد و قبل از آن نجات و اسکان موقت، و امکان پذیرایی از مردم به سرعت انجام شد و در سامان دادن سریع مردم و رفع ناراحتی روحی و کمک به اورژانس اقدامات شایسته‌ای از سوی هلال‌احمر انجام شد.
به گفته وزیر بهداشت، حضور به موقع مسئولان جمعیت هلال احمر و استاندار در منطقه حادثه در روز نخست زلزله خراسان رضوی، نشان داد كه مسؤولان كشور؛ خدمت رساني به مردم را وظيفه اصلي خود مي دانند.
وی خاطرنشان کرد: این نزدیکی و حضور در کنار مردم باید همواره وجود داشته باشد؛ چون همه ما از یک جنس هستیم و مسئولان در نظام اسلامی از بطن مردم هستند.

رمز وحدت امروز انقلاب اسلامی؛ همين همدلی ارزشمند مسئولان است
دکتر هاشمی افزود: یکی از اهداف انقلاب اسلامی همین انس و یکی شدن مردم و مسئولان بود و این همدلی میان باید حفظ شود و بدانیم که مهترین سرمایه ما همین مردم هستند و رمز وحدت امروز انقلاب اسلامی؛ این همدلی و هم پيماني ارزشمند است که باید آن را پاس داشت.
وی با اشاره به ضرورت دست در دست هم داشتن مردم در هنگام بروز حوادث تاکید کرد: هلال احمر در حوادث و بلایا وظیفه ذاتی خدمت رسانی دارد و در همه عملیات‌ها هر سه سازمان این جمعیت(امداد و نجات، جوانان و داوطلبان) حضور می‌یابند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر دارای خدمات متنوع وگسترده‌ای است، اظهار امیدواری کرد؛ مردم ایران از جمیع خطرات و بلایا ایمن بمانند و همه مردم از خدمات هلال‌احمر در سایر حوزه‌ها غیر از عرصه‌های حوادث و بلایای طبیعی بهره‌مند شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار