مدیرکل ارشاد خراسان رضوی از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در 15 شهرستان این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۱ 27 May 2015
سید سعید سرابی در شورای هماهنگی ستاد دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه یک رخداد بزرگ فرهنگی در پایتخت معنوی کشور محسوب می‌شود لذا با توجه به برگزاری آن از ششم تیر 94 به مدت 10 روز، دبیرخانه آن از اسفند سال گذشته فعالیت خود را در معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی آغاز کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: امسال به علت عدم اجرایی شدن بخش بین‌المللی نمایشگاه قرآن تهران به علت مشکلات مالی، ما به صورت مستقل مهمانانی را از کشورهای خارجی دعوت کردیم و مکمل بخش بین‌المللی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد هستیم.

سرابی برگزاری درست دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد را گامی در جهت پاسخ به انتظارات در معرفی مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام دانست و گفت: متأسفانه ما در جذب خیر قرآنی موفق نبودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، با بیان اینکه در سال گذشته 14 شهرستان اقدام به برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت همزمان با مشهد کردند، تأکید کرد: امسال نیز 15 شهرستان نمایشگاه قرآن و عترت برگزار می‌کنند.

سرابی افتتاح دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد را 6 خرداد دانست و افزود: این نمایشگاه هر شب از ساعت 18 لغایت 23 فعالیت خود را ادامه می‌دهد و شامل 25 بخش همچون محصولات فرهنگی قرآنی، ویژه برنامه‌ها و نشست‌ها، هنرهای تجسمی، تفسیر قرآن کریم، پژوهش قرآنی، کودک و نوجوان، عفاف و حجاب، مؤسسات فرهنگی و تشکل‌های مردمی، جلسات قرآنی، فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های دولتی، مد و لباس، فرهنگ و معارف رضوی، صنایع دستی و هنرهای قرآنی، آواهای مذهبی و تجلیل از فعالان قرآنی است.

وی بیان کرد: بخش عفاف و حجاب همراه با مد و لباس از مهم‌ترین بخش‌های ویژه این نمایشگاه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار