نخستین قطار مسافری نوروزی امروز وارد ایستگاه راه آ هن مشهد شد.
کد خبر: ۳۹۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲ 15 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،مدیرکل راه آهن گفت: در نوروز 96، ۵۰ درصد حجم قطارهای مسافری کشور به سمت مشهد تردد می کنند.
 ضیایی مهر افزود: از یک میلیون و 630 هزار صندلی ایجادی راه اهن در نوروز ۹۶ حدود ۴۵ درصد ظرفیت کل که  730هزار صندلی می باشد، از مبادی ۲۶ گانه سطح کشور به سمت مشهد اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت:روزانه بطور متوسط ۹۲ رام قطار به صورت ورودی و خروجی تردد می نماید.
مدیرکل راه آهن خراسان تاکید کرد: قطارهای ۵ ستاره لوکس از ۴ رام قطار در نوروز ۹۵، به ۸ رام قطار در نوروز ۹۶ رسیده است.
ضیایی مهر،خاطر نشان ساخت: زمان سیر قطارها در مسیر تهران - مشهد  ازیازده و نیم ساعت در نوروز گذشته به حدود ۱۰ ساعت سیر در نوروز ۹۶ رسیده است.
 وی  همچنین گفت: در  نوروز ۹۶ هر هفته دو روز قطار بین المللی مشهد -نخجوان و بالعکس تردد می نماید.
مدیرکل راه آهن خراسان رضوی افزود: همچنین قطار مشهد به قم نیز از یک رام به سه رام قطار در روز رسیده و قطار مشهد به بندر عباس  و مشهد به یزد نیز به صورت روزانه تردد می نماید. در صورتی که مسیر های اشاره شده در نوروز گذشته بصورت روز در میان بوده است 
 وی تصریح کرد: ناوگان مسافری برنامه ریزی شده از مبادی ۲۶ گانه سطح کشور به مشهد مقدس جهت جابجائی مسافرین و زائرین نوروزی در نوروز ۹۶ جوانتر شده است که میزان جوانتر شدن و متوسط عمر ناوگان مسافری از حدود ۳۰ سال به حدود ۲۴ سال رسیده است .ضیایی مهر درپایان اخاطر نشان کرد: همچنین برای خدمات رسانی بهتر به مسافرین و زائرین نوروزی ۹۶ توسعه و بازسازی ۵ باب نمازخانه موجود و همچنین احداث و بهره برداری از ۳ باب نمازخانه جدید الاحداث با اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد ریال در ایستگاههای مسیر ریلی حوزه ریلی اماده و به بهره برداری رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار