ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه از اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که هلند و آلمان را به نازیسم متهم کرده است، خشمگین شد.
کد خبر: ۳۹۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 15 March 2017
به گزارش تابناک : یونکر در جمع نماندگان اروپایی در واکنش به بحران دیپلماتیک میان ترکیه و چند کشور اروپایی گفت:«از سخنان ترکیه در مورد هلند، آلمانی و دیگر کشورهای اروپایی  خشمگین شدم. هرگز مقایسه میان نازی ها و دولت های کنونی را نمی پذیرم.»
ترکیه هلند را به دلیل ممانعت از حضور وزیر امور خارجه ترکیه در سخنرانی در حمایت از رجب طیب اردوغان سرزنش می کند. ترکیه قرار است همه پرسی در مورد تقویت قدرت اردوغان برگزار کند.
اردوغان در واکنش به این موضوع ، اقدام هلندی را  «رفتار نازی ها و فاشیسم» توصیف کرده و وعده داده بود «هلند بهای این این رفتار را بپردازد.»
در پی اقدام آلمان به ممنوع کردن سخنرانی وزرای ترکیه برای جلب حمایت از رای مثبت به همه پرسی 16 آوریل، آلمان اولین کشوری بود که اوایل ماه مارس خشم رئیس جمهور ترکیه را برانگیخت. رئیس جمهور ترکیه بارها آلمان را به توسل به روش های «نازی ها» متهم کرد.
یونکر روز چهارشنبه گفت:«مقایسه با این دوره کاملا غیرقابل قبول است.»
رئیس کمیسیون اروپا با اشاره به موضوع مذاکرات اتحادیه اروپا و ترکیه که در حال حاضر متوقف شده است، گفت:« این قبیل اظهارات باعث می شود ترکیه از عضویت در اتحادیه اروپا دورتر شود. »
یونکر که در جمع نمایندگان اروپایی سخن می گفت با ابراز همبستگی با هلند، خاطر نشان کرد :«اگر کسی تصور می کند در روتردام فاشیسم وجود دارد کاملا از واقعیت دور است.»


منبع : استراسبورگ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار